سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 7811

صدای نهاوند:
نماینده مردم نهاوند در مجلس بابیان اینکه ایستگاه فیروزان به نهاوند دور است، تأکید کرد: احداث ایستگاه راه‌آهن جدید نزدیک به نهاوند تأمین اعتبار شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حسن بهرام نیا عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید معاون رئیس‌جمهور در بازدید از ایستگاه راه‌آهن فیروزان، بابیان اینکه نمایندگان مجلس و بنده بر خدمات شما اذعان داریم، گفت: خوشبختانه نهاوند در آینده نزدیک در بحث خطوط ریلی حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به مناسب نبودن محل ایستگاه راه‌آهن فیروزان، گفت: این ایستگاه ازنظر خطوط ریلی از ملایر تا فیروزان ۷۲ کیلومتر است و ازنظر زمین از ایستگاه فیروزان تا نهاوند ۵۰ کیلومتر است که مسافت ۱۲۰ کیلومتری را برای مسافران نهاوند برای بازگشت متحمل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر شخصی از ملایر به سمت نهاوند از طریق خطوط جاده‌ای سفر کند ۵۰ کیلومتر است، اظهار کرد: با توجه به مدیریت زمان و مسافت در مسافرت‌ها و این مهم که خدمت شما بیان شد برای احداث ایستگاهی در نزدیکی نهاوند از طریق خط ریلی که  از نهاوند به سمت بروجرد در دستور کار است با معاون وزیر راه مکاتباتی صورت گرفته است.

بهرام نیا با اشاره به محل ایستگاه پیشنهادی ما اطراف کهریز ملایر است، افزود: امیدواریم که حضرت‌عالی نیز با پیگیری این مهم با توجه به‌ضرورت مدیریت زمان و مسافت برای مردم طراحی مسیر ریلی ملایر بروجرد به‌گونه‌ای در نظر گرفته شود که مردم نهاوند فراموش نشوند.

وی گفت: متأسفانه راه‌های نهاوند که یکی از عوامل توسعه شهرستان محسوب می‌شود در مقایسه با کل استان بدترین شرایط را دارد.

وی ادامه داد: به‌طور مثال در ۷ ماهه گذشته مسیر ملایر-نهاوند و نهاوند فیروزان ۴۰ کشته و بیش از ۱۰۰ مصدوم، مجروح، قطع نخاعی اعم از زن، مرد، پیر و جوان و سرپرستان خانوار داشته است.نماینده نهاوند گفت: از حضرت‌عالی برای پیگیری ساماندهی این قتلگاه‌ها و تأمین اعتبار آن‌ها انتظار داریم چراکه به‌عنوان نماینده دولت از نزدیک با این مهم آشنا شده‌اید.

وی گفت: ۱۲ کیلومتر از محور نهاوند فیروزان و ۷ کیلومتر از محور نهاوند آور زمان نیازمند تسریع در ساماندهی و تزریق بودجه و اعتبار است.

وی در ادامه ضمن گلایه و انتقاد شدید از مدیرکل راه و شهرسازی استان گفت: متأسفانه علی‌رغم اینکه محورهای نهاوند کریدور مواصلاتی غرب کشور و استان‌های ایلام، کرمانشاه و غیره است اما تاکنون اقدامی انجام‌نشده و متأسفانه محور آور زمان نهاوند محور فرعی یعنی راه روستایی تعریف‌شده است.

بهرام نیا با اشاره به اینکه ما در این حوزه مدیون مردم و بازماندگان این حادثه دیدگان هستیم، افزود: امیدواریم رهاورد سفر شما به نهاوند ساماندهی محورهای مواصلاتی ملایر آور زمان نهاوند و نهاوند فیروزان باشد.

نوبخت در پاسخ به مطالبات در پیگیری محورهای مواصلاتی نهاوند، گفت: مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه استان جناب صیدایی بررسی این مهم را در دستور کار خود قرار دهند و جلسه‌ای را برای پیگیری این مسئله با حضور نماینده مردم نهاوند در دفتر بنده هماهنگی کنند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. مهدی گفت:

    دم بهرامی نیا گرم.اگه به سرانجام برسونه

  2. شهروند نهاوندی گفت:

    به نهاوند هیچ ربطی نداره.زور کرمانشاه بوده.نماینده قبلی اینقدر به فکر خودش بوده نه شهرش که راه آهن ملایر فاصله و قیمتش برات ارزونتر در میاد تا فیروزان.آخه با چه عقلی این همه دور از شهر اجازه احداث راه آهن دادی.دمت گرم بهرام نیا حرف حق رو به گوش نوبخت رسوندی.ما ایستگاه راه آهن شهری می خوایم.نهاوندمرکزایالت غرب ایران/نهاوندشهربرترین اولین ها.

  3. نهاوندمدرن گفت:

    ایول.این درسته.نه این گفته که توجیه ناتوانی خود برای انجام یک کار درست:از این به بعد راه آهن ها را خارج از شهر می سازند./بگو تو اگه عرضه داشتی نهاوند رو بی نماینده ول نمی کردی بری.بهرام نیا درسته خیلی سیاسی نیست ولی فهم اجراییش قویه.و می دونه کی کجا باید باشه.و برا چی باید ساخته بشه./نهاوندی مدرن.

  4. بهروزکاظمی . گفت:

    با سلام . ضمن تشکر از خبر نگار پرتلاش صدای نهاونددر خصوص ا نعکاس اخبار نهاوند. از پیگیریهای نماینده محترم در خصوص رسیدگی اوضاع نا به سامان جاده های نهاوند ودیگر امورات این شهرستان تقدیر می شود . همچنانکه جناب آقای دکتر نوبخت اظهار داشته اند. در اولین فرصت جلسه ای در خصوص رفع موانع مشکلات در دفترایشان برگزارشود وتا قبل از پایان کار این دولت برای نهاوند فقیر امتیازات خوبی گرفته شود

  5. ر.سلگي گفت:

    نهاوند پتانسیل تبدیل شدن به کریدور ارتباطی غرب کشور با استانهای مرکزی را از طریق مسیر مسیر فعلی دو راهی کنگاور تا دورراهی بروجرد و سپس از طریق یک میانبر به توره و اراک را دارد و این مسیر حداقل ۷۰ کیلومتر مسیر دسترسی را کاهش می دهد.
    اما ملایری ها (و متاسفانه برخی مسئولان شهر نهاوند دانسته یا ندانسته ) دارند با بزرگ جلوه دادن مسیر آورزمان ، این راه روستایی و راه دیگر که به همدان منتهی می شود را رونق داده و بدتر قصد دارند اگر روزی طرحی در خصوص کریدور غرب به مرکز کشور مطرح شود آن جاده را از مسیر واقعی است ( در بالای متن آورده شده ) منحرف نمایند.
    جالب است بدانید در حال حاضر کریدوری نیمه تمام از بندر امام تا بندر انزلی در دست احداث بوده که با دور زدن استان همدان از داخل استان مرکزی عبور می نماید و مسئولان ملایری و همدان از ضررهای اقتصادی متعدد ناشی از آن آگاه هستند .
    لطفا سانسور نکنید

    • ر.سلگي گفت:

      با سلام
      آقای صادقی لطفا متن ارسالی قبلی بنده را اصلاح فرمایید.
      ۱- ( پاراگراف دوم ) ……………… اگر روزی طرحی در خصوص کریدور غرب به مرکز کشور مطرح شود آن جاده را از مسیر واقعی آن ( در بالای متن آورده شده ) منحرف نمایند.
      ۲-( پاراگراف سوم) …………….. و مسئولان ملایر و همدان از ضررهای اقتصادی متعدد ناشی از آن آگاه هستند و با توجه به غفلت و بی تفاوتی مسئولان نهاوند و حتی بروجرد ، از تغییر مسیر کریدور غرب به مرکز در مسیری موازی با راه آهن غرب کشور ( به نحوی که از شهر ملایر عبور کند ) چشم پوشی نخواهند کرد.

      ضمنا مجددا تکرار می کنم به حداقل سه دلیل پروه سد به ضرر نهاوند خواهد بود:
      ۱- احتمال برگشت آب به دامنه جنوبی گرو .
      ۲- فشار و تحریک گسل گارون و گسل های کوچک آن .
      ۳-و از همه بدتر و دست به نقدتر اینکه پروژه سد یک ظلم بزرگ در حق مردم و کشاورزی ( تنها منبع اقتصادی ) نهاوند خواهد بود چرا که این سد منبع آب شرب ، کشاورزی و صنعت ملایر و همدان و شاید بروجرد خواهد شد و بهتر است بجای آن پروژه هزینه بر و تهدید کننده ، با ایجاد آبگیرهای کوچک در مناطق مختلف و بالادستی شهرستان و حوزه آبریز ، آب رودخانه گاماسیاب را در ماه های سرد سال به سفرهای زیرزمینی تزریق نمایند و ……

  6. روح الله گفت:

    تا تنور داغه باید نون رو چسبوند.

  7. سجاد گفت:

    آقای بهرام نیا راه آهن حداکثر از چهار تا پنج کیلومتری حومه نهاوند باشه نه یه ایستگاه دیگه به زادگاه تون اضافه کنید(ایستگا ه کهریز ملایر)

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش