مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 7818

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور :

۱۴۰میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن ملایر- نهاوند – کرمانشاه اختصاص یافت

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد باقر نوبخت بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از مراحل ساخت راه آهن غرب کشور در منطقه نهاوند افزود: راه آهن غرب از اهمیت ویژه ای برای دولت و سازمان برنامه و بودجه برخوردار است و بر این اساس اعتبار قابل توجهی برای تکمیل برخی قطعات آن اختصاص داده است.
وی افزود: امید است با اختصاص این اعتبار بتوان این طرح را که یکی از راههای مهم ریلی کشور می باشد به بهره برداری رساند.
وی درباره تامین اعتبار لازم برای محورهای ارتباطی نهاوند که از مسیرهای پرتردد و حادثه خیز استان می باشد گفت: با توجه به اینکه این مسیر به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی غرب کشور می باشد لذا لازم است که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کارشناسیها و بررسیهای لازم را به عمل آورده و به ما گزارش نمایند تا ما نیز اعتبارات مورد نیاز را جهت استاندارد سازی راههای حادثه خیز شهرستان اختصاص دهیم.
وی درباره ایستگاه راه آهن نهاوند نیز گفت: با توجه به اینکه ایستگاه راه آهن شهرستان نهاوند در ۲۵ کیلومتری غرب نهاوند احداث می شود لذا مردم شهرستان در این زمینه با مشکل روبرو خواهند لذا لازم است در زمینه جابجایی ایستگاه نیز تجدید نظر شود و یا در مسیری بین نهاوند و ملایر نیز یک ایستگاه احداث شود .
راه آهن غرب کشور از ایستگاه سمنگان اراک به سمت ملایر ، نهاوند و کرمانشاه ادامه دارد که این طرح تا شهرستان ملایر به بهره برداری رسیده و از ملایر به نهاوند و کرمانشاه نیز در دست احداث می شود و طول این مسیر نزدیک به ۳۰۰ کیلومتر می باشد .
راه آهن غرب کشور یکی از مسیرهای ریلی مهم کشور به لحاظ اقتصادی می باشد که علاوه بر این می تواند در زمینه اعزام زائران کربلا نیز موثر واقع شود .
صبح امروز معاون رئیس جمهور برای بازدید از این مسیر به استانهای مرکزی و همدان سفر کرده و پس از بازدید بعدازظهر امروز به استان کرمانشاه عزیمت نمود تا ادامه مسیر را مورد پیگیری قرار دهند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش