- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد نهاوند برگزار شد +تصاویر

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، رئیس دانشگاه آزاد واحد استان همدان در این مراسم گفت: با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشجوی دانشگاه آزاد نهاوند این مرکز استحقاق تبدیل به یک واحد مستقل را دارد.

سعید جامه بزرگی افزود: درحال حاضر دانشگاه آزاد در سطح استان همدان چهار واحد در شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسد آباد  دارد اما با توجه به ظرفیت و پتانسیل دانشجویی در مرکز دانشگاه آزاد نهاوند پیشنهاد و طرح تبدیل مرکز نهاوند به یک واحد مستقل در حال انجام است.

جامه بزرگی بیان داشت: مرکز دانشگاه آزاد نهاوند استحقاق و شرایط پذیرش سه هزار دانشجو را دارد که در جهت رشد این دانشگاه در چند ماه گذشته نیز ۱۴ رشته تحصیلی جدید در مقطع کارشناسی به رشته های تحصیلی این دانشگاه اضافه شده است.

img_7914

رئیس دانشگاه آزاد واحد استان همدان با بیان اینکه مرکز دانشگاه آزاد نهاوند در سال ۱۳۸۳ راه اندازی شده است و در حال حاضر دارای بیش از ۱۰۰۰ دانشجو است گفت: هئیت علمی این دانشگاه محدود است که این ضعف باید برطرف شود.

حمید سوری رئیس سابق دانشگاه آزاد نهاوند نیز در ادامه این مراسم با بیان و تشریح عملکرد ۱۱ ماهه خود در دانشگاه آزاد نهاوند گفت: از تیرماه سال گذشته تا خرداد سال جاری که بنده مسئول دانشگاه آزاد نهاوند بوده ام ۳۴ اقدام و کار زیر بنای برای رشد و توسعه دانشگاه آزاد نهاوند انجام شده است.

img_7915

سوری گفت: پیگیری اخذ سند زمین دانشگاه، افزایش دانشجو از ۹۴۸ به هزار ۲۹۶ تن در ترم جاری، افزایش ۱۶ رشته دانشگاه به ۳۱ رشته، اخذ مجوز احداث سالن ورزشی، راه اندازی سرویس حمل و نقل عمومی دانشجویان، احداث و انجام بلوار اصلی ورودی و خروجی دانشگاه، راه اندازی صندوق رفاه و ….از مهمترین اقدامات انجام شده برای ارتقا دانشگاه آزاد نهاوند بوده است.

وی در ادامه با اشاره به نماندن خود در نهاوند گفت: بنده به خاطر سهم خواهی عده ای که هیچگونه صلاحیت حقیقی و حقوقی نداشتند، مجبور به رفتن از نهاوند شدم.

رئیس سابق دانشگاه آزاد نهاوند بیان داشت: من برای کار کردن آمده بودم اما متاسفانه افرادی که خود را همه کاره شهر می دانند، اخطار می دادند که جهت تدریس در دانشگاه ضوابط و مقررات را قبول ندارند و بدون مصاحبه و عدم صلاحیت علمی می خواستند در دانشگاه تدریس کنند.

img_7922

حمید سوری بیان داشت: این عده که به دنبال اخراج استاد حق تدریس، معرفی معاون و داشتن فضای دانشگاه برای اهداف سیاسی خود بودند وقتی فهمیدند من اهل باج دادن نیستم شروع به مانع تراشی و ایجاد مانع به جهت عدم توسعه دانشگاه آزاد نهاوند کردند.

هوشنگ فرحی رئیس دانشگاه آزاد نهاوند هم دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی کوتاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نهاوند در ۳۰ رشته مقطع کاردانی و کارشناسی بدون آزمون در سال تحصیلی جدید دانشجو می‌پذیرد.

فرحی افزود: برای بالا رفتن سطح کیفی دانشگاه های آزاد نهاوند برنامه های همچون ایجاد امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی، احداث کارگاه و توسعه زیر ساخت های پژوهشی و علمی در دستور کار قرار دارد.

img_7913

وی با تأکید بر اینکه حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و کارآفرین مدنظر است افزود: مرکز سایت اینترنتی دانشگاه جهت استفاده دانشجویان راه اندازی شده است وامکانات آموزشی خوبی  برای دانشجویان در دانشگاه فراهم‌شده است.

لازم به ذکر است در این مراسم تعدادی از دانشجویان جدیدالورود نسبت به اعمال نشدن تخفیف ۵۰ درصدی دانشگاه اعتراض داشتند که قرار شد در جلسه ای به این موضوع رسیدگی شود.

در پایان مراسم حکم هوشنگ فرحی قرائت شد و از خدمات حمید سوری تجلیل به عمل آمد.