- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۶ واحد صنعتی و تولیدی در شهرستان نهاوند احیا شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند ظهر یکشنبه در پنجمین کارگروه اشتغال و کارآفرینی شهرستان نهاوند گفت: خوشبختانه در بحث ستاد تسهیل شهرستان با توجه به گزارش های ارائه شده از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان از ۱۵ واحد تولیدی و صنعتی شهرستان ۶ واحد با توجه به مصوبات کارگروه و ستاد تسهیل استان به چرخه کار بازگشته اند.

وی با بیان اینکه برای راه اندازی مجدد این ۱۵ واحد تولیدی ۴۲ مصوبه در ستاد تسهیل مطرح شد، گفت: مشکل بیشتر این واحدها کمبود نقدینگی بوده است.

وی افزود: باید برای بررسی بهتر و دقیق تر روند فعالیت و اجرای مصوبات این کارگروه دستگاه های مربوط با سرمایه گذارن ارتباط داشته باشند و در جریان روند اجرای اقدامات آنها قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به استخدام ها و بکارگیری نیرو در دوایر دولتی شهرستان نهاوند گفت: همچنان که در قانون آمده ۲۵ درصد سهمیه استخدام ادارات مربوط به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران است بنابراین تمامی ادارات برای استخدام نیروی جدید موظف به استعلام از اداره کار و بنیاد شهید هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نهاوند نیز با اشاره به عملکرد این اداره در خصوص اشتغال زایی از ابتدای سال جاری تاکنون، گفت: این اداره در بحث ثبت اشتغال در سامانه «رصد» در استان رتبه ۴ را با اختلاف های اندک در سال جاری حائز شده است.

جلال غیاثوند با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۸۰ نفر در سامانه رصد ثبت نام شده اند، افزود: در صورت ثبت دقیق اشتغال های ایجاد شده در شهرستان، در این سامانه، با توجه به پتانسیل موجود رتبه شهرستان ارتقا خواهد داشت.