مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 8151

صدای نهاوند:
همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور امام جمعه شهر نهاوند، رئیس دانشگاه آزاد، مدیر حوزه علمیه و جمعی از روحانیون و دانشجویان و اساتید دانشگاه ها روز چهار شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان در این همایش  با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید به یک هویت تبدیل شود گفت: نباید از وحدت حوزه و دانشگاه این تلقی را داشته باشیم که حوزه به دانشگاه و یا دانشگاه به حوزه تبدیل شود، بلکه ایجاد یک انسجام معرفتی با توجه و بهره گیری از منابع و مبادی مشترک معرفتی بین این دو نهاد معنای وحدت حوزه و دانشگاه است.

حجت الاسلام سبحانی اظهار داشت: دانشگاه ها باید حوزه را به عنوان پرورش دهنده نخبه های کشوری به رسمیت بشناسد، و حوزه هم باید دانشگاه را به عنوان یک نهاد علمی که پاسخ دهنده  نیازهای مختلف در سطح کشور و مردم است را به رسمیت بشناسد، و
هیچ کدام از دو نهاد نباید خود را بر دیگری برتر بداند.

وی بیان داشت: وحدت حوزه و دانشگاه از آن منظر دارای اهمیت است که این دو نهاد که هر کدام از یک عقبه تاریخی و معرفتی متفاوت برخوردارند، شکل دهنده و سازنده هویت اجتماعی ما بوده و هستند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان افزود:  بخشی از موانع عدم تحقق کامل وحدت حوزه و دانشگاه، به ضعف های ساختاری این دو نهاد باز می گردد، البته حضور برخی از فارغ التحصیلان حوزوی در دانشگاه و بالعکس که در سال های اخیر این روند خوشبختانه رو به افزایش بوده ، توانسته است زمینه مناسبی برای مفاهمه و ایجاد یک زبان مشترک و دغدغه های یکسان بین دو نهاد مهم حوزه و دانشگاه ایجاد کند.

حجت الاسلام سبحانی گفت: حوزه و دانشگاه باید در زمینه تحول و ارتقای علوم انسانی به یک فهم مشترک از علوم انسانی و زمینه های نوسازی و بازنگری در برخی از این علوم برسند.

وی بیان داشت:  پس از انقلاب اسلامی،‌ زمینه‌هایی فراهم آمد تا دانشگاهیان در طول دوران تحصیل تا حدودی با معارف، اخلاق و متون اسلامی آشنا شوند و حوزویان نیز با علوم جدید، به‌ویژه علوم انسانی و اجتماعی، آشنا شوند و این هدف بیشتر از راه حضور برخی نیروهای حوزوی در محیط دانشگاهی و به عکس دنبال شد.

وی افزود: پیشینه این دیدگاه حداقلی در طول سه دهه گذشته نشان می‌دهد که هرچند آشنایی با علوم دو طرف و ارتباط با هم برای ایجاد وحدت ضروری است؛ اما این میزان تعامل به هیچ وجه کافی نیست و به بیان دیگر تعریف حداقلی به دلیل ناکارآمدی در حل مسائل کشور، به‌ویژه نیازها، مشکلات و مسائل متنوع و پیچیده کنونی،‌نمی‌تواند رهیافت و برداشت درستی شناخته شود.

 

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ایالت ماه نهاوندایران گفت:

    دانشگاه آزاد نهاوند را واحد مستقل کنید.مسئولین رشته های جدید همراه با تجهیزات /شایسته نیست جوانان این شهر با وجود چنین دانشگاه وسیع و بزرگی به جاهای دیگر بروند.آزاد نهاوندفقط نیاز به ساخت و بزرگتر کردن فضا آموزشی دارد.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش