جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8198

صدای نهاوند:
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: بیشتر نمایندگان با حذف عبارت «نظارت عمومی و مردم» در فیش‌های حقوقی مخالف و معتقد به نقش نظارتی مردم در عملکرد و رفتار مسئولان هستند و همواره بیان می‏‌کنند نظارت مردم بر رفتار و عملکرد و فیش‌های حقوقی مسئولان نشان‌دهنده مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، حسن بهرام‌نیا اظهار داشت: اگر مسئولان ما به دنبال این هستند که میزان انحراف در تمامی زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را در جامعه کمرنگ و بی‌اثر کنند و زاویه انحراف در رفتار و عملکرد خود را محدود کنند باید نقش نظارتی مردم را در تمامی عرصه‌ها پررنگ‎تر و ناظر خود بدانند.

وی گفت: وقتی نوع عملکرد رفتار مسئولان و انحراف آنها را می‌بینیم شک نکنید نظارت کم‌رنگ و ضعیف مردم به همراه خلأ قانونی در این زمینه است که می‌توان با ارائه لایحه از طرف نمایندگان قانون مناسبی در این زمینه تصویب کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس افزود: اگر مسئولان به دنبال این هستند که میزان انحراف را در جامعه کمرنگ کرده و زاویه انحراف در رفتار و عملکرد مسئولان را محدود کنند باید نقش نظارتی مردم را پررنگ‎تر از گذشته در نوع عملکرد و رفتار مسئولان کنند.

وی بیان کرد: نمونه حذف نظارت عمومی مردم این بود که امروز شاهد فیش‎های حقوقی چند صد میلیونی هستیم و هر کجا که نظارت مردم از نحوه رفتارهای مسئولان و دولتمردان کمرنگ شود به همان میزان نیز انحراف ما به وجود خواهد آمد.

بهرام‌نیا در مورد اینکه چرا در خانه ملت اعضای کمیسیون تلفیق تبصره ۵ ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه را که در آن نظارت عمومی و مردمی بر فیش‎های حقوقی بوده است را حذف کرده‎اند اظهار داشت: هنوز برنامه ششم توسعه به‌طور کامل در صحن علنی بررسی نشده است و به‌طور قطع در زمان بررسی این ماده و تبصره‌‏های آن نمایندگان با نظر و مصوبه اعضای کمیسیون تلفیق مخالفت خواهند کرد.

وی افزود: باید در مورد حذف احتمالی نظارت مردمی از اعضای کمیسیون تلفیق سؤال کرد که چرا این تبصره و این عنوان را از مواد برنامه ششم توسعه حذف کرده‎اند.

نماینده مردم نهاوند در خانه ملت عنوان کرد: در حال حاضر برنامه ششم توسعه ملی طرح خامی است که باید در صحن علنی با چکش‌کاری و بحث و گفت‌وگوی نمایندگان پخته شود و نمایندگان زمانی به مواد و تبصره‌های برنامه ششم توسعه رأی می‌دهند که این برنامه برای اجرا به‌طور کامل آماده شود.

وی گفت: اطمینان داشته باشید که اعضای کمیسیون تلفیق مردم را نامحرم در نظارت بر فیش‎های حقوقی نمی‌دانند و حالا نمی‌توان قضاوت کرد که نگاه نمایندگان به مردم نامحرم بودن آنها بوده است و باید اجازه داد تا این طرح به‌طور کامل در صحن علنی موردبررسی و نقد نمایندگان قرار گیرد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش