- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

مرکز جامع خدمات سلامت شهر، در شهر فیروزان نهاوند احداث می شود

مومنعلی دارابی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: واگذاری زمین برای احداث مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی شبانه‌روزی فیروزان با حضور رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند، بخشدار خزل، کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی، نماینده بنیاد علوی، شهردار و اعضای شورای شهر فیروزان صبح دوشنبه اهدا و صورت‌جلسه شد.

دارابی گفت: یک قطعه زمین به مساحت بیش از ۳ هزار مترمربع برای ساخت مرکز جامع خدمات سلامت شهری روستایی فیروزان از طرف شهردار و اعضای شورای شهر اهدا شد.

وی گفت: به منظور افزایش سطح امکانات بهداشتی و درمانی و بهبود وضعیت خدمت‌رسانی به شهروندان به‌خصوص جمعیت روستایی یک هزار و ۲۰۰ مترمربع از این زمین به بنای ساختمان مرکز اختصاص داده‌شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند بابیان اینکه این پروژه از محل اعتبارات بنیاد علوی ساخته خواهد شد، گفت: با تجهیز و راه‌اندازی این واحد بهداشتی امکان ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ساکنان شهر فیروزان و روستاهای هم‌جوار منطقه فراهم خواهد شد.

وی کاهش پرداخت هزینه درمان بیماران خاص، بستری و نیازمند و حمایت مالی از آنان، فراهم کردن شرایط ماندگاری پزشکان در مناطق محروم، ترویج زایمان طبیعی، ارتقاء کیفیت معاینه در بیمارستان‌ها و حضور پزشکان به‌صورت شبانه‌روزی در بیمارستان را از مهم‌ترین برنامه‌های دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت اعلام کرد.

دارابی افزود: اجرای ۳۲ پروژه با ۱۰ هزار مترمربع وسعت و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار در حوزه بهداشت و درمان نهاوند در دستور کار است و برخی قراردادها در راستای اجرای این پروژه‌ها نیز با پیمانکاران منعقدشده است. ‌