جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 8295

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی:

جایگاه نهاوند در تولید محصولات لبنی کاهش یافته است

صدای نهاوند:
نماینده نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: شهرستان نهاوند که زمانی رکن اصلی تولید محصولات لبنی و در مقیاس استانی دارای وضعیت بسیار خوبی بود در حال حاضر جایگاه خود را از دست داده و عقب مانده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، حسن بهرام نیا روز پنجشنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش دام و طیور این شهرستان افزود: این شهرستان در دورانی دومین تولید کننده تخم مرغ استان بود اما در حال حاضر از جایگاه خود عقب مانده و بخشی از آن به واسطه وجود تحریمها بوده و بخشی به دلیل مشکلات مربوط به بخش دام و طیور می باشد.

وی اظهار کرد: در شرایطی که سیاست اصلی کور بر اقتصاد مقاومتی بنا نهاده شده باید از توانمندیهای خودمان استفاده کنیم و با رفع موانع ظرفیتهای موجود را فعال نمائیم .
وی افزود: یکی از خلاهای مفقوده در زنجیره دام و طیور مشکلات اعتباری است که لازم است این خلاها با تامین اعتبار لازم پر شود .
بهرام نیا گفت: در حال حاضر این شهرستان ۲۰ درصد گوشت قرمز استان را تولید می کند اما ارزش افزوده آن به دلیل نبود کارخانه های فراوری و بسته بندی به شهرستان برنمی گردد.

وی به مصوبه مجلس برای رفع یکی از مشکلات فعالان بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: ما در مجلس مصوبه ای را به تصویب رساندیم که بر اساس آن جریمه وامهایی که زیر یک میلیارد ریال است بخشیده شود که در صورت تصویب نهایی می تواند بخش عمده ای از مشکلات کشاورزان و دامداران را برطرف نماید .

وی بابیان اینکه نهاوند ۲۰ درصد گوشت قرمز استان همدان را تأمین می‌کند، گفت: در این حوزه شهرستان نیازمند صنایع تبدیلی، بسته‌بندی و فرآوری است چراکه علاوه بر ایجاد اشتغال، درآمد برای سرمایه‌گذار و تولیدکننده به دنبال دارد.

بهرام نیا با اشاره به پتانسیل‌های نهاوند در بحث کشاورزی و تولیدات دامی گفت: شهرستان نهاوند در حوزه اخذ مجوز برای راه‌اندازی گاوداری شیری و مرغداری نیازمند مساعدت است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش