- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

نقش هاشمی در به ثمر نشستن انقلاب از یاد‌ها پاک نمی‌شود/محبوبیت هاشمی عامل انتخاب روحانی بود

کریم حمیدوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: آیت الله هاشمی از استوانه های مستحکم انقلاب بود و دفاع از انقلاب همواره مورد توجه آیت الله رفسنجانی بود.

حمیدوند گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی از سال‌های قبل از انقلاب از یاران مخلص امام راحل بودند و در آن دوران‌هایی که مباحثی در حوزه علمیه قم بود، مقابل برخی از جریانات، علم مدافع حضرت امام را قبل انقلاب برپا کرد.

وی افزود: همان‌گونه که در پیام مقام معظم رهبری آمده است، این دو بزرگوار در کنار امام و اندیشه‌های امام ایستادند و در همه زمینه‌ها با هم بودند و آنچه برای آیت الله هاشمی مهم بود، دفاع از انقلاب بود.

فرماندار شهرستان نهاوند با اشاره به اینکه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از شخصیت‌های مورد اعتماد و مؤثر  حضرت امام(ره) وانقلاب بود، گفت: مراسم تشییع آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نماد وحدت سیاسی ــ اجتماعی ایران باشد.

کریم حمیدوند ادامه داد: با توجه به نقش مؤثر  آیت الله هاشمی رفسنجانی در بزنگاه‌های سخت و آینده‌ساز کشور شاید بتوان گفت وی یکی از شخصیت‌های مؤثر و مورد اعتماد امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در شرایط سخت انقلاب بود.

حمیدوند اظهار داشت: نگاه به زندگی سراسر مبارزه و مجاهده ایشان در راه اسلام و تعالی نظام مقدس اسلامی به همه درس تحمل و استقامت را در هر شرایطی برای رسیدن به هدف نشان می‌دهد.

وی گفت:  مشارکت و نقش آفرینی‌های آن روحانی ارجمند و مجاهد در «شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران» و عهده‌دار شدن مسئولیت‌های بزرگی از جمله «ریاست جمهوری»، «ریاست مجلس شورای اسلامی»، «ریاست مجلس خبرگان رهبری»، «ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام» و نیز مسئولیت‌های خطیر در دوران پرافتخار «دفاع مقدس» و همچنین مبارزه مستمر با ضدانقلاب، او را همواره کانون توجه دوستان و دشمنان انقلاب و نظام اسلامی قرار داده بود.