- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

جمعیت میلیونی، تجلیل از هاشمی، تسلیت به رهبری/هاشمی در جوار امام آرام گرفت

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، همه آمده اند، مرد و زن، پیر و جوان با هر اعتقاد و حزبی، با پوشش های مختلفی آمده اند تا وداع کنند، وداعی که لنز دوربین های عکاسان یارای به تصویر کشیدن این صحنه های خروشان را ندارد.
جمعیت میلیونی، همبستگی ملی را باردیگر به نمایش گذاشت. اقامه نماز میت به امامت حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر «رفیق دیرین، و همسنگر و همگام دوران مبارزات نهضت اسلامی و همکار نزدیک سالهای متمادی در عهد جمهوری اسلامی» در دانشگاه تهران و جمعیت بی شماری که از نخستین ساعات صبح امروز برای ادای احترام به هاشمی خود را به قلب تهران رسانده اند.

خانه ابدی آیت الله هاشمی رفسنجانی

حضور همه اقشار، نسل ها، جناح ها، احزاب و مسئولان در مراسم تشییع و تدفین یادآور صحنه های باشکوه دفاع از آرمان های انقلاب در مقاطع مختلف است.
همه یکصدا فریاد می زنند، عزا عزا است امروز، هاشمی قهرمان پیش خدا است، امروز، یادآور ۱۴ خرداد سال ۱۳۶۸ است همان روزی که بنیانگذار انقلاب اسلامی رهسپار خانه ابدی شد آن هم با بدرقه ای خروشان از جنس مردمان تاریخ ساز.
در میان این جمعیت خروشان، جوانانی دیده می شوند که هیچ تجربه ای از انقلاب ندارند و جهاد و مردانگی بسیاری از مردان این مرز و بوم را درک نکرده اند اما خوب می دانند که پیر فرزانه ایران زمین، چگونه مردی بوده و چه صحنه هایی را از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب به چشم خود دیده و چه مدبرانه در برابر همه این مشکلات ایستاده است.
در میان این جمعیت خروشان کودکانی نیز دیده می شوند که دست در دست والدینشان آمده اند تا تاریخ ساز شوند همچون مرد فرزانه ای که تاریخ ساز شد، این مردان و زنان کوچک آمده اند تا درس اتحاد و یکپارچگی را از امروز بیاموزند و در تاریخ کشورشان بدرخشند.
و اما در این میان پیرمردان و پیرزنانی نیز دیده می شوند که خوب، خاطرات قبل از انقلاب و خدمات یار دیرین امام و رهبری را به یاد دارند و شاید به یاد آن روزها و یادآوری خاطرات تلخ و شیرین ۳۰ تا ۴۰ سال گذشته برای او اشک می ریزند، قطرات اشکی که هر یک حرفی برای گفتن دارند.

هر ساعتی که می گذرد به تعداد جمعیت اضافه می شود، همه پلاکارد در دست دارند، همه شمایل آیت الله هاشمی رفسنجانی را که در کنار رهبری یا امام راحل ایستاده و لبخند بر لب دارد، به دست گرفته اند، پلاکاردها را به سمت دوربین هایی که خبر ساز شده اند، نشانه می گیرند، تا جهانیان بدانند که ایران زمین چه فرزانه مردی را از دست داده است اما بگویند که جهاد و سازندگی همچنان ادامه دارد همان گونه که سردار سازندگی همواره چنین هدفی را دنبال می کرد.
داربست های واقع در مسیر تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی از وجود جمعیت بسیار شکسته شده، مردم همچون موج خروشان پیکر این فقید فرزانه را همراهی می کنند، خسته نمی شوند، همچنان شعار سر می دهند این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده، مرگ بر منافق… می روند بی هیچ خستگی تا پیکر وی در خانه ابدی اش آرام گیرد. در کجای دنیا چنین مردمانی وفادار ، غیور و با عزت دیده شده است، مردمانی که برای بزرگانش چنین احترامی قائل است.

پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی آرام آرام با گذشت دو ساعت ، از دانشگاه تهران به کالج رسیده است، پیکر این مرد فرزانه در میان جمعیت پرشور مردم در حال حرکت است و این مردم چه زیبا او را همراهی می کنند، تصاویر که اشک هر انسانی را بر گونه هایش سرازیر می کند و پیش خود می گویی، چه چیزی این مردم را به این جا کشانده است.
افسوس که خبری از ثبت تصویر هوایی تا این ساعت (۱۱ و ۴۵ دقیقه ظهر امروز) نیست تا این صحنه های با شکوه را به تصویر بکشد.
این حضور بخشی از حضور مردم در خیابان های تهران است چرا که مشاهدات خبرنگار ما از مرقد امام راحل گویای این است که سیل خروشان دیگر در این مرقد در جریان است و عاشقان دیگری در آن جا منتظر هستند تا پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی در جوار مرقد امام راحل آرام گیرد. دیدن این صحنه ها جهانیان را غافلگیر کرده، این جمیعت این خروش و عشق از کجا آمده است؟
همان گونه که لحظه به لحظه بر حضور مردم در حرم امام راحل افزوده می شود، هستند جمعیتی که از ساعت ها قبل از تشییع پیکر این پیر فررانه در تهران، در مرقد حاضر شده اند تا شاهد آرام گرفتن وی باشند.

در میان جمعیت، شخصیت های سیاسی و مذهبی نیز دیده می شوند، این جا دیگر تفاوتی ندارد، که هستی و چه سمت و پستی داری، این جا همه با یک هدف آمده اند، آمده اند تا بگویند که ایران و ایرانی همیشه زنده است، حتی که بزرگ مردان آن ها از حیات رخت بر بندند اما روح ان ها، اموزه های آن ها، تجربیات ارزنده آن ها با ما زنده است.
البته مردم ایران در این مراسم میزبان شخصیت های خارجی هستند که ارادت ویژه ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی داشته اند، شخصیت هایی که همواره بزرگان ایران را سرمشق خود قرار داده اند و از ان ها حمایت کرده اند.
به تهران بر می گردیم، تشیع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی که به دلیل ازدحام جمعبت به کندی صورت می گیرد، وقتی به عقب بر می گردم، کفش های پاره ای می بینم که میان جمعیت پیدا است، چراکه سیل جمعیت باعث شده کفشها از پای مردم دربیاد و تمامی نرده های خیابان انقلاب روبروی در اصلی دانشگاه بشکند.

از میان جمعیت افرادی دیده می شوند که به صورت خودجوش روی خودروهای خود را سیاه پوش کرده و شمایل آیت الله هاشمی رفسنجانی را نصب کرده اند، حرکتی خودجوش و مردمی.
شاید بعد از مراسم تشییع پیکر امام راحل (ره) تا امروز، تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی، از بی سابقه ترین مراسم تشییع در تاریخ ایران است و این بار باز مردم وفاداری و یکپارچگی خود را به تاریخ ثابت کردند و تاریخ ساز شدند.