- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کاهش ۲۸ درصدی وقوع جرائم در نهاوند/رسانه ها در کنار پلیس به امنیت جامعه کمک می کنند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، سرهنگ منصور ملکی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران نهاوند اظهار کرد: در اجرای اقدامات پیش‌گیرانه کلانتری، پاسگاه‌ها و پلیس‌های تخصصی که در جهت برقراری نظم و امنیت صورت گرفته با توجه به گشت‌زنی‌های هدف‌مند و برنامه‌ریزی شده در سطح شهرستان موفق به کاهش وقوع جرائم ۲۸ درصدی در ۹ ماهه سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل بوده‌ایم.

ملکی از افزایش ۲۲درصدی کشف کالای قاچاق در ۹ ماهه گذشته خبر داد و افزود: بیشترین حجم کالای قاچاق کشف شده مواد خوراکی، لوازم صوتی و تصویری و ..بوده است که ارزش آنها ۷۱۶ میلیون تومان بوده است.

وی گفت: در ۹ماه گذشته، در حوزه کشف مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال ۵۸ درصد افزایش کشف انواع مواد مخدر را شاهد بوده ایم که در این ارتباط ۲۱ درصد هم در دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزایش داشته ایم.

فرمانده انتظامی نهاوند با بیان اینکه خوشبختانه در ۹ ماه گذشته سرقت مسلحانه و قتل کشف نشده در سطح شهرستان نداشته ایم گفت: متاسفانه در وقوع تصادفات برون شهری ۸ درصد افزایش و در حوزه نزاع های فردی هم ۴۸ درصد افزایش وجود داشته است.

منصور ملکی اظهار داشت: در ۹ ماه گذشته ۵ هزار و ۳۸۵ دستگاه انواع موتور سیکلت و خودرو بعلت تخلف توقیف شده است و ۳۵ هزارو ۶۲۳ تماس مردمی در سامانه پلیس ۱۱۰ ثبت شده است. 

ملکی بیان داشت: رسانه ها در صورت تعامل بیشتر با پلیس می توانند در کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقاء امنیت، آرامش مردم نقش تعیین کننده‌ای داشته باشند.

وی افزود: تعامل، همدلی، همزبانی و همکاری صمیمانه خبرنگاران و فعالان رسانه ای با نیروی انتظامی شهرستان نهاوند می تواند زمینه موفقیت در کار را دوچندان کند.

فرمانده انتظامی نهاوند تصریح کرد: رسانه ها با انعکاس درست اخبار می توانند کمک خوبی برای پلیس باشند و اگر ارتباط رسانه با معاونت اجتماعی منطقی و نزدیک باشد می توانیم مشارکت اجتماعی را هم محقق کنیم.

منصور ملکی گفت: البته ما فقط  دنبال انعکاس اخبار خود نیستیم زیرا با گسترش شبکه های مجازی که برخی هیچ اصول حرفه ای را رعایت نمی کنند، بسرعت خبرها منتشر می شود اما درستی و دقت و نگاه منصفانه مهم است که در این راستا نقش خبرنگاران و مطبوعات تعیین کننده است.

ملکی اظهار داشت: رسانه ها در کنار پلیس می توانند در پیشگیری از آسیب ها و انعکاس خبرها هم مفید واقع شوند تا آرامش مردم بیشتر شود.

وی افزود: رسانه ها با تاثیری که روی اذهان دارند، می توانند در پیشبرد اهداف جامعه به سمت سلامت و کاهش آسیب ها کمک کنند و ما نیز حضور شما را به عنوان یک گروه تاثیرگذار ارزشمند تلقی می کنیم و آماده همکاری همه جانبه هستیم.