- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

عملیات محرومیت‌زدایی دهستان شرقی بخش خزل نهاوند آغاز می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کامران کریمی صبح سه شنبه در همایش تعاون، اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی نهاوند اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ابرقدرتهای شرق و غرب دیدند که آن روحانی مبارز امام راحل(ره) مثل رژیم منفور شاهنشاهی حاضر نیست به آنها باج بدهدبه همین جهت به فکر ایجاد یک سری فتنه ها و دسیسه ها بر علیه کشور ایران گرفتند.

کریمی افزود: جنگ تحمیلی عراق علیه ایران،فتنه ترور شخصیت های انقلابی ،فتنه کوی دانشگاه در سال ۷۸ و فتنه پس از انتخابات در سال  ۸۸  از جمله اقدامات دشمنان بر علیه ایران بود.

وی اضافه کرد:  بعداز فتنه سال ۸۸ هم به دنبال بهانه ای دیگر تحت عنوان فعالیت های هسته ای یکسری تحریم ها را علیه کشورمان آغاز کردند ودر طول این مدت تعدادی از دانشمندان هسته ای را از طریق اقدامات تروریستی به بدترین نحو ممکن به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در همین زمان بود که مقام معظم رهبری یک شاه بیت به ادبیات اقتصادی کشور اضافه کردند و آن هم کلید واژه اقتصاد مقاومتی بود ودر همه دیدار ها و گفتگو های خود از این واژه استفاده کردند .

کامران کریمی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال ۸۹ در جمع کارآفرینان به تعریف اقتصاد مقاومتی و همچنین یکسری از الزامات آن پرداختند و اقتصاد مقاومتی را اینگونه تعریف فرمودند:اقتصاد مقاومتی اقتصادی است که بتواند دربرابر فشارها، تحریم ها و خصومت ها و دشمنی ها سفت و سخت بیاستد ودر عین حال شاهد رشد و شکوفایی این اقتصاد مقاومتی باشیم .

کریمی ادامه داد: ایشان در بیانات خود به الزامات کار اقتصاد مقاومتی اشاره کردند و فرمودند: در اقتصاد مقاومتی باید کار را به مردم سپرد و براساس اصل ۴۴ قانون اساسی پیش برویم ودیگر اینکه وابستگی به نفت در کشور کم شور واز دیگر منابع اقتصادی استفاده و آن را جایگزین نفت کنیم واگر این کار را کردیم گام بزرگ اقتصادی برداشته ایم .

وی بیان داشت: مدیریت مصرف و استفاده از تولیدات داخلی از دیگر الزامات اقتصاد مقاومتی از دیدگاه مقام معظم رهبری بود و از ارکان اصلی آن مدیریت جهادی را نام بردند .

فرمانده سپاه نهاوند گفت: حال با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ما مسئولین چه کارهایی انجام داده ایم، تنها بردن نام اقتصاد مقاومتی کافی نیست وباید همه تلاش کنند که این سخنان ارزشمند در جامعه عملی شود.

کامران کریمی بیان داشت: تنها راه برون رفت از فشارها و تحریم ها واین وضعیت اقتصادی که تنها دغدغه مقام معظم رهبری است اقتصاد مقاومتی است و چه خوب بود که به جای اینکه دست به دامن بیگانگان شویم این فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان فتوا مد نظر می گرفتیم وبه آن عمل می کردیم .

کریمی گفت: سپاه ناحیه نهاوند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال برای بسیجیان و جوانان ۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده و برای ۵۱۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

وی اظهار داشت: به ‌زودی عملیات محرومیت‌زدایی در دهستان شرقی بخش خزل نهاوند توسط بسیج سازندگی استان و شهرستان آغازمی‌شود و در این طرح با کمک بسیجیان به‌ جز عملیات اجرایی برای کسب‌وکار جوانان نیز اقدام می‌کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: در همین زمینه از ابتدای امسال تاالان بیش از ۶۱۰ نفر برای دریافت تسهیلات تشکیل پرونده داده‌اند ولی متأسفانه میزان کم اعتبارات جوابگوی طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نهاوند نیست زیرا معتقدیم جا برای کارکردن در شهرستان نهاوند زیاد است.