مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 8504

صدای نهاوند:
فرماندار نهاوند گفت: اجرای برجام کمک خوبی به تحقق اقتصاد مقاومتی کرد، اگر چه ممکن است برای برخی ملموس نباشد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند روز شنبه در شورای فرهنگ عمومی نهاوند افزود: از جمله مولفه های تاثیر گذار در بحث اقتصاد مقاومتی موضوع صرفه جویی ، استفاده از تولیدات داخلی و جلوگیری از اسراف توسط مردم است که فرهنگ سازی در بین مردم و ایجاد باور عمومی نسبت به این قضایا می تواند کمک قابل توجهی را به رشد اقتصادی و رونق آن نماید .
وی افزود: بر اساس آمارها مصرف سرانه آب و گاز و سایر انرژیها در کشور ما بیش از سرانه دنیا ست و این باعث مصرف منابع ملی و هدر دادن آن می شود که این مساله زیبنده جامعه اسلامی نبوده و لازم است در این زمینه کارفرهنگی صورت گیرد .
وی با اشاره به سیاستهای اقتصاد مقاومتی و عزم دولت برای حرکت عملی در این زمینه گفت: خوشبختانه دولت خیلی خوب به مساله اقتصاد مقاومتی پرداخت و در این زمینه به صورت عملیاتی وارد کار شد و حتی وزرای خود را برای نظارت بر اجرای برنامه ها به استانهای مختلف فرستاد تا از نزدیک کارها را رصد نمایند.
حمیدوند پیشرفت ۴۰ کیلومتری راه آهن همدان به کردستان در مدت زمان کوتاهی را نشان دهنده نظارت جدی بر اجرای طرحها و برنامه ها عنوان کرد و افزود: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چند وقت پیش به استان سفر داشتند و اعتباراتی را برای راه آهن اختصاص دادند که در فاصله سفر قبلی به سفر چند روز گذشته که زمان زیادی نیز نبود راه آهن همدان به کردستان با پیشرفت ۴۰ کیلومتری روبرو بوده که این مساله نشان دهنده عزم عملی دولت و نظارت او بر اجرای طرحهای اقتصادی است.
وی گفت: نمونه این کار در بخشهای دیگر در سراسر کشور در حال اجرا است که نشان می دهد بر کارها به خوبی نظارت می شود و دولت تلاش عملی برای توسعه اقتصادی دارد.
وی ایجاد و رشد ایستگاههای برق خورشیدی را از دیگر برنامه های اقتصاد مقاومتی برای جلوگیری از هدر رفتن منابع ملی عنوان کرد و گفت: تا قبل از دولت تدبیر در استان همدان فقط یک مگاوات برق خورشیدی وجود داشت که در حال حاضر این میزان به ۱۴ مگاوات رسیده و سه ایستگاه هفت مگاواتی نیز در دستور کار استان قرار داد که ما تلاش داریم یکی از آنها را در نهاوند ایجاد کنیم .
وی به مزایای برق خورشیدی اشاره کرد و گفت: با اجرای برق خورشیدی که یک انرژی پاک و سالم است در زمینه حفظ محیط زیست و کاهش مصرف آب به عنوان یک منبع حیاتی کشور صرفه جویی زیادی می شود که این مساله همان تحقق اقتصاد مقاومتی در عمل می باشد .
وی با بیان اینکه برجام تکمیل کننده اقتصاد مقاومتی است افزود: با اجرای برجام کمک خوبی به تحقق اقتصاد مقاومتی شد که اگر چه ممکن است برای برخی ملموس نباشد اما اگر دقیق شویم می توانیم این دستاوردها را که در خدمت توسعه اقتصادی است مشاهده کنیم .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش