سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 8542

صدای نهاوند:
از ظهر امروز پیکر هشت شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شده است و تلاش‌ها برای کشف و خارج کردن پنج آتش‌نشان دیگر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عملیات آواربرداری حادثه آتش سوزی و فرو ریختن ساختمان تجاری و اداری پلاسکو در مرکز تهران، همچنان ادامه دارد. این ساختمان با قدمت بیش از ۵۰ سال پنج‌شنبه ۳۰ دی‌ماه چند ساعت پس از وقوع آتش‌سوزی فرو ریخت. تعدادی از آتش‌نشانان و شهروندان عادی زیر آوار گرفتار شدند که تاکنون پیکر ۱۳ نفر زیر آوار کشف شده است. از این تعداد ۱۰نفر آتش نشان و ۳ نفر از شهروندان عادی هستند.

آخرین اخبار از عملیات امدادرسانی و آواربرداری به شرح زیر است:

فعالیت مجدد آواربرداری در پلاسکو

با پایان رسیدن فرآیند تجسس و تفحص پیکرهای آتش نشانان، بار دیگر عملیات آواربرداری از پلاسکو آغاز شد.

انتقال چهار پیکر شهید تفحص شده امروز به پزشکی قانونی

پزشکی قانونی در اطلاعیه ای اعلام کرد: از جمع شهدایی که امروز (چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه) از زیر آوار خارج شده‌اند، ۴ پیکر برای تعیین هویت و انجام بررسی‌های تخصصی به مرکز پزشکی- آزمایشگاهی کهریزک منتقل و ارجاع شدند.

مسعود قادی پاشا، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرد: شمار شهدا و جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ تا کنون به پزشکی قانونی ارجاع شده، به ۱۲ نفر رسیده است.

به گفته قادی پاشا ۹ نفر از پیکرها به شهدای آتش‌نشان و ۳ نفر مربوط به سایر شهروندان حاضر در حادثه بوده است.

وی از دستور قضایی برای تحویل ۳ پیکر تعیین هویت شده شهروندان حاضر در حادثه خبر داد و گفت: بر اساس این دستور، پزشکی قانونی آماده تحویل اجساد ۳ شهروندی است که‌ در این حادثه جان باخته‌اند.

آخرین وضعیت تفحص پیکرهای آتش‌نشانان

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی در خصوص آخرین وضعیت تفحص پیکرهای آتش نشانان، گفت: در شمال غرب و ضلع شمالی هشتمین پیکر امروز از زیر آوار خارج شد.
وی افزود: تا کنون و به طور کلی پیکر ۱۰ آتش نشان کشف شده و تلاش‌ها برای شناسایی پیکر  پنج آتش نشان دیگر ادامه دارد.

پیکر دهمین شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شد

پیکر دهمین شهید آتش نشان حادثه پلاسکو لحظاتی پیش کشف و از زیر آوار خارج شد.

پیکر نهمین شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شد

پیکر نهمین شهید آتش‌نشان لحظاتی پیش روی دوش همکاران خود از زیر آوار خارج و به آمبولانس منتقل شد.

پیکر نهمین شهید آتش‌نشان کشف شد

دقایقی پیش با تلاش نیروهای امدادی پیکر نهمین شهید آتش نشان از زیر آوار کشف شد.

انجام ۱۲۰۰ مورد بارگیری کامیون برای انتقال آوار پلاسکو

معاون خدمات شهری شهرداری تهران گفت: تاکنون ۱۲۰۹ کامیون بارگیری شده است که از این میزان ۳۵۰ کامیون آهن آلات و مابقی بتن و خاک و نخاله بوده است.
مجتبی یزدانی با اعلام این مطلب افزود: در مکان نزدیک به محل حادثه در زمین ۷ هکتاری برای بازبینی مجدد تخلیه شده است.
وی تاکید کرد: پیش بینی می شود تا فردا کار به اتمام خواهد رسید.

پیکر هشتمین شهید آتش‌نشان کشف شد

دقایقی پیش با تلاش نیروهای امدادی هشتمین شهید آتش نشان از زیر آوار کشف شد.

جلال ملکی، سخنگوی آتش نشانی در محله حادثه گفت: در ادامه جستجو شمال غربی پلاسکو پیکر چهارمین پیکیر امروز ۶ پیکر آتش نشان را به دست آوریم و روزهای گذشته ۲ پیکر خارج شده بود که با احتساب آتش نشانی که در بیمارستان به شهادت رسید، تا این لحظه ۹ پیکر آتش نشان شهید به دست آمده است و جستجو برای به دست آوردن ۷ پیکر  شهید دیگر ادامه دارد.

پیکر هفتمین شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شد

پیکر هفتمین شهید آتش‌نشان از زیر آوار خارج شد.

پیکر ۸ آتش‌نشان همچنان زیر آوار است

جلال ملکی در خصوص آخرین وضعیت تفحص پیکرهای آتش نشانان، گفت: دقایقی پیش سه پیکر از آتش نشانان شهید را به فاصله یک متر کشف کردیم.

این افراد تحت نظر مرجع قضایی یعنی معاون دادستان تهران شناسایی شدند.وی در پاسخ به این سوال که آیا بقیه آتش نشانان هم در این محل هستند؟ گفت: در این محل و جاهای دیگر شناسایی ادامه دارد و نمی توان به طور قطع یقین گفت که در محل ضلع شمال غربی هستند.

سخنگوی سازمان اتش نشانی تصریح کرد: در حال حاضر پیکر هشت نفر دیگر زیر آوار هستند و جستجوها ادامه دارد.

شناسایی پیکرهای آتش‌نشانان با «دی ان ای»

قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی گفت: پایگاهی برای نمونه برداری «دی ان ای» مشخص کرده بودیم که خانواده شهدا مراجعه کردند. ۸ پیکر آتش نشانان و ۴ پیکر شهروندان کشف شده که امکان شناسایی بعضی از آنها وجود ندارد، با دی ان ای تشخیص هویت می شود.

وی افزود: اداره یازدهم پلیس آگاهی مسئول دریافت اعلام فقدان خانواده ها بود که اطلاعات جمع آوری شده است. ۵ پیکر آتش نشانان از طریق دی ان ای تشخیص هویت خواهند شد.

کشف پیکر هفتمین شهید آتش نشان

با تلاش نیروهای جستجوگر پیکر یک شهید آتش نشان دیگر در محل کشف شد و امدادگران در حال تلاش برای خروج این پیکر مطهر هستند.

پیکر ششمین آتش‌نشان شهید از زیر آوار خارج شد

لحظاتی پیش پیکر ششمین آتش نشان شهید از زیر آوار خارج و برای انتقال به پزشکی قانونی به آمبولانس منتقل شد. در حال حاضر تجهیزات کشف شده از آتش نشانان شهید در محل مدفون شدن آنها، در حال خروج از محل است. به نظر می رسد پیکر مطهر یک شهید آتش نشان دیگر در محل کشف شده است.

پیکر پنجمین آتش‌نشان شهید از زیر آوار خارج شد

پیکر پنجمین آتش‌نشان شهید از زیر آوار خارج شد و روی دست همکاران آتش‌نشان تشییع و برای تشخیص هویت به پزشکی قانونی انتقال یافت. از ظهر امروز پیکر ۳ شهید آتش نشان از زیر آوار خارج شده است و تلاش‌ها برای کشف و خروج دیگر آتش‌نشانان مفقود ادامه دارد. تاکنون ۲ برانکار برای انتقال شهدای آتش نشان کشف شده به محل منتقل شده است.

مراسم تشییع پیکر شهدای آتش‌نشان به تعویق افتاد

مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به موافقت خانواده شهدای آتش نشان و درخواست آنها برای تعویق امراسم تشییع و با در نظر گرفتن اینکه  ۱۶ آتش نشانان در این حادثه شهید شدند، مراسم فردا کنسل و به تعویق افتاد.

وی افزود: به دنبال برگزاری مراسم باشکوه برای همه شهدا هستیم.

عبدالهی با بیان اینکه مکان تشییع، دانشگاه تهران خواهد بود، تاکید کرد: با توجه به کشف ۲ پیکر دیگر از شهدای آتش نشانان، مراسم تشییع شهدا با ۲ تا ۳ روز تاخیر انجام می شود.

پیکر چهارمین آتش نشان شهید از زیر آوار خارج شد

به گزارش خبرنگار مهر، پیکر چهارمین آتش نشان شهید که دقایقی پیش کشف شده بود، لحظاتی پیش از میان دود و آوار خارج شد.

انتقال پیکر مطهر این آتش نشان موجی از غم و اندوه را در میان همکاران سبب شد به طوری که برخی از آنان در اثر شدت تاثر از محوطه به بیرون هدایت شدند.

پیکر چهارمین شهید آتش نشان کشف شد

سخنگوی آتش‌نشانی گفت: پیکر یکی دیگر از  آتش‌نشانان از زیر آوار در ضلع شمال غربی پلاسکو پیدا شد.

ملکی سخنگوی آتش‌نشانی در محله حادثه گفت: پیکر شهید آتش نشان که از زیر آوار بیرون آورده شده قابل شناسایی بود. دو نفر از شهدای آتش نشان امروز از زیر آوار بیرون آورده شدند.

عملیات آواربرداری متوقف شد/ جستجو برای کشف پیکرها

با توجه به احتمال پیدا شدن پیکر مطهر شهدای آتش‌نشان در ضلع شمال غرب ساختمان پلاسکو، عملیات اواربرداری به طور موقت متوقف شده تا عملیات جستجو برای کشف احتمالی اجساد شهدای آتش‌نشان ادامه یابد.

احتمال کشف پیکرهای دیگری از شهدای آتش‌نشان

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با اشاره به کشف پیکر یکی از شهدای آتش نشان در ضلع شمال غرب پلاسکو گفت: احتمال پیدا شدن پیکرهای دیگری از شهدای آتش‌نشان وجود دارد.

پیکر سومین آتش‌نشان شهید از زیرآوار کشف شد

دقایقی پیش پیکر سومین آتش نشان شهید از زیرآوار در ضلع شمال غربی ساختمان پلاسکو کشف شد. پیکر مطهر این آتش‌نشان شهید به آمبولانس بهشت زهرا (س) منتقل شد تا برای احراز هویت به پزشکی قانونی منتقل شود.

با توجه به فوت بهنام میرزاخانی آتش نشان شهید در بیمارستان در پی حادثه ساختمان پلاسکو، آتش نشانی که امروز  پیکر وی کشف شد، چهارمین شهید این حادثه به حساب می آید که به عوامل مربوطه تحویل داده شد.

۸۵ درصد آوارها برداشته شد

جلال ملکی سخنگوی آتش نشانی تهران گفت: ۸۵ درصد آوار ساختمان پلاسکو برداشته شده و امیدواریم امروز آوار برداری به نقطه صفر- فصر(صاف شدن طبقه همکف) برسد.

وی افزود: بیشترین حرارت در قسمت شمال غربی ساختمان است که آتش از آنجا گسترش یافته و هنوز مشغول جستجو برای یافتن اجساد شهدا هستیم.

دسترسی به اتاق تاسیسات

پس از حفر کانال و دسترسی به اتاق تاسیسات برق ساختمان پلاسکو، بخش های مختلف اتاق با حضور نیروهای امدادی جست و جو شد و هیچ نشانه ای از اجساد جان باختگان احتمالی و یا پیکر مطهر شهدا یافت نشد.

 در این عملیات بعد از بررسی مجدد نقشه ها و تحقیقات میدانی، کانالی از دیوار شرقی ساختمان پلاسکو حفر شد که به اتاقک ترانس های برق منجر می شد.

دو نفر از آتش نشانان با تجهیزات کامل وارد اتاقک تاسیسات برقی ساختمان پلاسکو در طبقه منفی یک شدند و پس از بررسی کامل اتاقک و مشاهده ریزش آوار، هیچ موردی از جسد جانباختگان احتمالی یا شهدای حادثه را مشاهده نکردند.

پیدا نشدن هیچ جنازه ای در اتاقک تاسیسات برقی پلاسکو به تایید مقام قضائی حاضر در صحنه رسید.

کمرنگ شدن امیدها برای کشف پیکرهای مدفون

با ادامه عملیات آواربرداری، تجهیزات بیل مکانیکی و چنگک به سطح صفر-صفر نزدیک تر شده اند. با هر بار خاک برداری تجهیزات مکانیکی، لایه ای از گداخته آهن از زیر آوار بیرون کشیده می شود. حجم فلزات ذوب شده در زیر آوار خارج از حد تصور است و با این شرایط لحظه به لحظه امید ها برای یافتن پیکر مطهر شهدای آتش نشانان و شهروندان عادی کم رنگ تر می شود.

پزشکی قانونی: احراز هویت به اتمام رسید

پزشکی قانونی در اطلاعیه ای اعلام کرد که احراز هویت شش فوتی حادثه پلاسکو به اتمام رسید است. 

بر این اساس هویت شهدای آتش‌نشانان عبارتند از: بهنام میرزاخانی، علی امینی و فریدون علی تبار.

همچنین هویت سایر شهروندان عبارت اند از: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده و محمود محسنی

جدال بی وقفه با آتش نهفته پلاسکو 

در حالی که جدال آتش نشانان با آتش پلاسکو در حال ورود به هفتمین روز است، شعله های نهفته زیر آوار همچنان زبانه می کشد. تعدادی آتش نشان داوطلب در محل حاضر شده اند و تمام تلاش بر این است تا آواربرداری تا پایان امروز تمام شود و سخنگوی آتش نشانی گفته است اگر این امر محقق نشود تصمیم جدیدی گرفته خواهد شد.

سخنگوی آتش نشانی: آواربرداری امروز تمام نشود تصمیم جدیدی می‌گیریم

جلال ملکی گفت: همه سعی‌مان بر این است تا فردا، عملیات آواربرداری تمام شود اما به دلیل پیچیده بودن کار، اگر این اتفاق محقق نشد، تصمیم جدیدی اتخاذ خواهد شد.

 در آستانه هفتمین روز فاجعه پلاسکو ، تاکنون فقط چهار پیکر از زیر آوار بیرون آورده شده است. پیش بینی می شود امدادگران فردا به پیکر شهدا برسند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش