سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 859

صدای نهاوند:

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: در صورت تایید شورای نگهبان، رای حداقل ۳۰ درصد واجدین شرایط شرکت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت الکترونیکی اخذ می شود.

به گزارش ایگاه خبری صدای نهاوند، علی پورعلی مطلق روز شنبه در نشستی با مدیران کل و سردبیران ایرنا با یادآوری ویژگی ها و اهمیت انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری افزود: این نخستین انتخاباتی است که در دولت یازدهم برگزار می شود و دولت می خواهد این انتخابات را باشکوه، آزاد، سالم و قانونمند برگزار کند.
وی با بیان اینکه وزیر کشور احکام اعضای ستاد انتخابات کشور را ۲۳ فروردین ماه سال جاری صادر کرد، خاطرنشان کرد: در گذشته اعضای ستاد انتخابات از مدیران کل وزارتخانه منصوب می شدند اما در این دوره تمامی اعضا معاونان وزیر هستند که این اقدام باعث سهولت در تصمیم گیری ها شده و نشان دهنده ارزش و اعتبار این دوره از انتخابات است.
دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: جلسات ستاد انتخابات کشور هر ۱۵ روز یکبار تشکیل می شود که وزیر کشور در اکثر جلسات حضور می یابد؛ در سطح استان ها نیز معاونان استانداران اعضای ستاد انتخابات هستند و جلسات این ستاد بطور مستمر تشکیل می شود.
پورعلی مطلق افزود: براساس بررسی ها و رصد صورت گرفته حدود پنج هزار داوطلب که ادعای حضور در عرصه انتخابات را دارند در ۲۰۷ حوزه انتخابیه شناسایی شده اند که نشان می دهد این انتخابات بسیار رقابتی و باشکوه خواهد بود.
وی ادامه داد: وقتی حدود پنج هزار نفر برای ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی رقابت می کنند یعنی در هر حوزه انتخابیه ۱۶ تا ۱۷ نفر داوطلب وجود خواهد داشت.
مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با تاکید بر لزوم تلاش برای مشارکت مردم در عرصه انتخابات گفت: باید تمام کسانی که توانمندی دارند به عرصه انتخابات ورود کنند.
پورعلی مطلق در ادامه به همزمانی دو انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه برای هر انتخابات یک قانون داریم که در بسیاری موارد باهم تفاوت هایی دارند تصمیم به تدوین لایجه جامع انتخابات گرفتیم که این لایحه در حال حاضر در کمیسیون سیاسی و دفاعی هیات دولت در دست بررسی است.
وی خاطرنشان کرد: برای تدوین لایحه جامع انتخابات از تمامی افراد صاحب نظر در این حوزه مشورت گرفته ایم و این لایحه با تشکیل اتاق فکر تدوین شده است.
دبیر ستاد انتخابات کشور با تاکید بر فراهم بودن تمامی ملزومات مورد نیاز انتخابات گفت: برای تعرفه رای ۱۴ کد امنیتی پیش بینی شده و این تعرفه ها، قابل جعل و کپی برداری نیست.
پورعلی مطلق همچنین به پیشنهاد دولت برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در ۹ کلانشهر اشاره کرد و افزود: حداقل ۳۰ درصد از واجدین شرایط اخذ رای را تحت پوشش انتخابات تمام الکترونیکی قرار خواهیم داد.
وی گفت: تعدادی از مدیران کل و سردبیران بخش های مختلف خبری ایرنا صبح امروز(شنبه) از نمایشگاه انتخابات ۳۳ دوره گذشته در محل ستاد انتخابات کشور بازدید کردند.
نمایشگاه انتخابات ۳۳ دوره گذشته حاوی اطلاعات آماری و تجهیزات مربوط به دوره های مختلف انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و همه پرسی از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون است.
انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری هفتم اسفندماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود. 
 
همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش