- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

زنگ انقلاب در مدارس نهاوند نواخته شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، امام جمعه نهاوند در این مراسم گفت: دهه فجر سر آغاز استقرار حکومت الهی و ارزشهای اسلامی در جامعه بود که با خواست مردم و تحت رهبری های امام راحل صورت گرفت.
وی افزود: با دهه فجر کشور ما که مدت زمان زیادی توسط غارتگران چپاول می شد استقلال یافت و مردم تصمیم گرفتند که بدون دخالتهای ابرقدرتها روی پای خودشان ایستادگی نمایند و کشور را به توسعه برسانند.
وی گفت: کشور ما در گذشته حتی توان ساخت یک گلوله را هم نداشت اما امروز به برکت انقلاب موشکهای با برد بلند می سازد که آمریکا را هم به وحشت انداخته و علاوه بر آن در سایر علوم و فناوری هسته ای چه توفیق های خیره کننده ای بدست آورده است .
در این مراسم مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: دهه فجر یکی از مهمترین حوادث قرن اخیر بود که در آن مردمی توانستند با عزم و اراده و با رهبری های امام راحل بر رژیمی وابسته به ابر قدرتها پیروز شوند.
هادی سلگی افزود: نسل جوان و دانش آموزان که آن روزها را درک نکرده اند باید با اهداف انقلاب آشنا شوند و بدانند که این انقلاب و دستاوردهای آن به آسانی بدست نیامده است .
وی اظهار کرد: قبل از انقلاب ۶۰ درصد بانوان در کشور بی سواد مطلق بودند و در اغلب مناطق روستایی نیز آموزشگاهی برای تحصیل جوانان وجود نداشت.
در دهه فجر امسال ۵۴ طرح عمرانی با اعتبار بیش از ۲۲۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری و ۲۵ طرح دیگر نیز با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد ریال در این شهرستان کلنگ زنی می‌شود.
همچنین بالغ بر یک هزار برنامه در بخشهای مختلف در سطح شهر و روستا برگزار می شود.
دهه فجر همزمان با ورود امام خمینی(ره) در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ به میهن اسلامی آغاز می شود و تا ۲۲ بهمن که روز پیروزی انقلاب می باشد ادامه دارد.