- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

موج جدید بارشی وارد همدان می شود

صدای نهاوند:

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: موج جدید بارشی از روز سه شنبه وارد همدان می شود و تا اواخر هفته همدان بارانی است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، نادر پیرتاج افزود: با نفوذ موج جدید بارشی در برخی از ساعات بارش باران، ریزش برف، وزش باد و کاهش دما در نقاط مختلف این استان پیش بینی می شود.
وی اضافه کرد: آسمان استان همدان تا ۲۴ ساعت آینده کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد پیش بینی می شود و این روند تا روز دوشنبه در نقاط مختلف استان همدان ادامه دارد.
پیرتاج با بیان اینکه دمای هوای همدان شامگاه جمعه به چهار درجه بالای صفر رسید و شامگاه شنبه تغییر محسوسی در دما ایجاد نمی شود افزود: سردترین نقطه استان در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با یک درجه سانتیگراد زیر صفر گزارش شده است.
وی گفت: میزان بارش های سال زراعی امسال (از ابتدای مهر تاکنون) در همدان ۹۵ میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۸۰ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۶۰ درصد افزایش داشته است.
پیرتاج گفت: بیشترین بارش های سال زراعی امسال مربوط به نهاوند با ۱۷۷ میلی متر گزارش شده است که نسبت به سال گذشته ۱۳۰ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۱۶۰ درصد افزایش داشته است.
آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوههای مرتفع، رودخانه ها و پستی و بلندیهای زیاد به شدت متغیر است و این استان زمستان های سرد، پر برف و باران و تابستان های معتدل دارد.