سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 868

صدای نهاوند:

برگزاری همایش امت واحده اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی ، ارزشیابی روسای شعب تعزیرات حکومتی پنج استان غرب کشور ، سفر سفیر ایران در مسکو به همدان و سفر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به همدان از جمله رویدادهای مهم هفته گذشته همدان بود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: خط و مشی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید سرلوحه همه رسانه های نظام باشد.
ناصر عارف شنبه گذشته در دیدار با رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز همدان افزود: ارزش و جایگاه قلم در جامعه و فرهنگ دینی بسیار بالا است و فکر و اندیشه است که با زبان قلم بر روی صفحه نقش می بندد و به جامعه جهت می دهد.
وی اضافه کرد: ارزش کار رسانه ها بسیار بالا است و تنها اطلاع رسانی نیست، بلکه ارزش رسانه ها تحلیل موضوع های مختلف است که باعث تنویر افکار عمومی و جهت دهی به جامعه می شود.

***ارزشیابی روسای شعب تعزیرات حکومتی پنج استان غرب کشور شنبه گذشته به میزبانی همدان برگزار شد
معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی که برای حضور در این ارزشیابی به همدان سفر کرده است گفت: مرحله سوم ارزشیابی روسای شعب بدوی، تجدیدنظر و شعب ویژه قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی با حضور استانهای کرمانشاه، ایلام، مرکزی، کردستان و لرستان در همدان برگزار شد.

*** سفیر ایران در مسکو که از اهالی استان همدان و نماینده سابق نهاوند در مجلس شورای اسلامی است با اشاره به اینکه استاندار همدان بستر تعامل اقتصادی در روسیه را فراهم کرده است از حضور نیافتن فعالان اقتصادی این استان در بازارهای روسیه گلایه کرد.
مهدی سنایی که هم اینک بیش از ۲۰ ماه است که از نمایندگی مردم نهاوند در خانه ملت به سفیر ایران در مسکو تغییر پست داده است سه شنبه هفته گذشته در جمع خبرنگاران گفت: باید فعالان اقتصادی و مدیران استان همدان از فرصتهای موجود برای تبادل اقتصادی و تجاری با روسیه بهره گیرند.

*** دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: اساس سکولاریزم فقط بر خالق بودن خداوند معتقد است.
آیت الله محسن اراکی سه شنبه هفته گذشته در همایش امت واحده اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: جامعه اسلامی را به عنوان امت می شناسیم که جمعی به هم پیوسته و در حال حرکت به سوی یک هدف واحد است.
وی بیان کرد: در کشورها و امتهایی که یک ملت ترتیب می دهند، همیشه ملت ها در آغاز یک وحدت اعتباری دارند و وقتی ملتی شکل می گیرد یک سیستم سیاسی واحد مبنای وحدت آنها می شود.
آیت الله اراکی ادامه داد: در اسلام وحدت اعتباری وجود دارد و دارالاسلام یک سیستم سیاسی حاکم است که در این سیستم سیاسی رهبری مدیریت سیاسی را عهده می گیرد که دارای قانون خاصی است.

*** رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور گفت: اردوهای جهادی دانشجویی باید با علم و تخصص آمیخته شود و این یک امر ضروری است.
حسین قدیانی چهارشنبه هفته گذشته در آیین اختتامیه اردوهای جهادی دانشجویی در دانشگاه آزاد همدان افزود: برخی از استانها در اردوهای جهادی از تخصص علمی خود به خوبی در راستای سازندگی استفاده کردند.
وی با بیان اینکه اگر دانشجویان در اردوهای جهادی در رشته های مختلف علمی تر عمل کنند اثرگذاری بیشتری دارند افزود: در اردوهای جهادی فعالیت علمی باید با رشته تحصیلی گره زده شود.
وی اضافه کرد: دانشجویان باید در اردوهای جهادی با حداقل امکانات حداکثر امکانات را به وجود آورند و این هنر یک فرد بسیجی است تا اثرگذاری آن بالاتر رود و مخاطب اظهار رضایت بیشتری کند.

*** نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: رابطه نظامی اقتصادی و سیاسی با آمریکا برای هیچ دولتی اقتدار به همراه نداشته است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن ابوترابی چهارشنبه هفته گذشته در جمع پیشکسوتان بسیجی استان همدان افزود: افرادی که بر طبل تضعیف و کمرنگ شدن ارزشها می کوبند آیا توجه دارند که اقتدار امروز ایران نتیجه پایبند به اصول و ارزشهای اسلامی و حضور مقتدرانه نیروی بسیجی است.
وی تاکید کرد: اگر رابطه نزدیک و تنگاتنگ اقتصادی، سیاسی و نظامی با آمریکا می خواست قدرت بیاورد دولت عراق که همپیمان نظامی با آمریکا است نباید در مدت چند روز شاهد فجایع سنگین داعش و تروریستها می شد.

*** احسان قائم مقامی استاد بزرگ بین المللی شطرنج کشورمان در مسابقات شطرنج سریع همدان مقابل حامد منوچهری شطرنج باز همدانی شکست خورد.
به گزارش ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان همدان، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی علم مسابقات هفتگی شطرنج سریع روز شنبه با حضور افتخاری احسان قائم مقامی برگزار شد و این شطرنجباز مطرح کشورمان با وجود شکست مقابل حامد منوچهری از استعدادهای شطرنج همدان، عنوان قهرمانی را کسب کرد.

*** رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اسدآباد همدان از برخورد یک دستگاه مینی بوس زائران اربعین حسینی با یک دستگاه تریلر خبر داد و گفت: این تصادف شش زخمی به جا گذاشت.
به گزارش ایرنا مهدی بسطامی یکشنبه هفته گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مینی بوس حامل زائران کربلا از شهر کبودرآهنگ حرکت کرده بود و شب گذشته در مسیر همدان به اسدآباد تعدادی مسافر اسدآبادی نیز سوار کرده که در ورودی شهر با یک دستگاه تریلر برخورد می کند.
رئیس مرکز فوریتهای پزشکی اسدآباد اظهار کرد: خوشبختانه این تصادف کشته نداشت و مصدومان حادثه بلافاصله به بیمارستان قائم (عج) اسدآباد اعزام شدند.
بسطامی تصریح کرد: چهار نفر از مصدومان حادثه بدحال و دچار شکستگی در نواحی مختلف بدن شده بودند که دو نفر از آنها برای درمان تخصصی به همدان منتقل شدند و دو نفر در اسدآباد بستری و دو نفر دیگر هم سرپایی مداوا شدند.

*** مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان اظهار کرد: ۱۵ طرح اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج در استان بهره برداری می شود.
سرهنگ پاسدار شهرام صادقی یکشنبه گذشته در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این واحدها شامل واحد پروش آبزیان، تولید قارچ، بلدرچین و بوقلمون، پرورش ماکیان و شتر مرغ است.
وی اضافه کرد: برای بهره برداری از این تعداد طرح اقتصاد مقاومتی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با کارمزد ۱۶ درصد پرداخت شده است.

*** همزمان با سومین روز از هفته بسیج طرحهای عمرانی بسیج همدان در آیینی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، استاندار و معاونان، فرمانده سپاه همدان و جمعی از مدیران اجرایی بهره برداری شد.
معاون مهندسی سپاه انصار الحسین (ع) استان همدان روز یکشنبه در این آئین اظهار کرد: امروز شاهد تقدیم هدیه ای ارزشمند از سوی بسیج به مردم فهیم و ولایتمدار این استان هستیم.
علی قره باغی افزود: احداث ۸۲ سالن ورزشی صالحین و سالن ۹ دی، ساخت ۴۲ حوزه مقاومت و ۵۰۰ پایگاه مقاومت بسیج از ابتدا تاکنون از ثمرات گرانقدر بسیج است.
وی اضافه کرد: با اجرای طرحهای ورزشی توسط مهندسی سپاه ۱۷ هزار متر مربع تاکنون به فضاهای ورزشی این استان افزوده شده است.

*** فرمانده سپاه انصار الحسین(ع) استان همدان گفت: پس از شهادت سردار سرلشگر شهید همدانی استقبال همدانی ها برای حضور در جبهه مقاومت افزایش یافته با این حال اعزامی صورت نمی گیرد.
سردار غلامعلی ابوحمزه یکشنبه گذشته در جریان بهره برداری همزمان طرح های بسیج بیان کرد: پس از تشییع پیکر سردار سرلشگر همدانی و چهار شهید مدافع حرم فضایی در همدان شکل گرفته که شاهد استقبال برای حضور در جبهه مقاومت هستیم.
وی اضافه کرد: با وجود موجی از درخواست برای حضور در سوریه و عراق ولی اعزامی صورت نمی گیرد و حضور ایران در جبهه مقاومت تنها مستشاری است.

*** استاندار همدان با تاکید بر اینکه تبعیت از قانون و ولایت فقیه اساس ورود به مجلس شورای اسلامی است گفت: در نظام اسلامی کسی که قانون و ولایت فقیه را قبول ندارد، فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا نمی کند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان محمدناصر نیکبخت در دیدار با رئیس و اعضا هیات نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: در راستای برگزاری انتخابات سالم و پسندیده با هیات نظارت اعتقاد مشترکی داریم و کمک می کنیم مجلسی شایسته که در راستای توسعه اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه موثر است، تشکیل شود.

*** سرمربی پاس همدان گفت: شرایط باشگاه ما نرمال نیست و این وضعیت نگران کننده است.
رضا طلایی منش دوشنبه گذشته در پایان بازی تیمش مقابل خونه به خونه بابل که به شکست انجامید اظهار کرد: این شرایط هرگز به سود پاس نیست و تداوم این اوضاع به ضرر تیم خواهد بود.
وی در پاسخ به این پرسش مبنی بر دلیل جدایی چند بازیکن از این تیم گفت: چند بازیکن به دلیل مصدومیت شدید به ناچار جدا شدند اما مابقی به دلیل تصمیمات نادرست پاس را ترک کردند.

*** رئیس هیات نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: هیچیک از ناظران حق جانبداری از فرد یا حزب و گروهی را ندارند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد جوادی دوشنبه گذشته در دیدار با استاندار همدان افزود: مجریان و ناظران انتخابات باید قانون را بشناسند تا به آن عمل کنند.
وی اضافه کرد: آنها باید به گونه ای به قانون عمل کنند که شور و نشاط در جامعه ایجاد شده و رغبت به مشارکت مردم در انتخابات بیشتر شود.
وی بیان کرد: قانونمندی و شناخت و عمل به قانون از اولین توصیه های اینجانب به ناظران بوده است و در جلسات مختلف ناظران بر توجه به قانون تاکید زیادی کرده ام .

*** امام جمعه پاوه با بیان اینکه فتنه داعش برای اسلام ضرر دارد، گفت: داعش دوست اهل سنت نیست چرا که ما اهل سنت بیشتر از تشیع گرفتار این گروه تروریستی هستیم.
ماموستا ملاقادر قادری شامگاه سه شنبه گذشته در همایش امت واحده اسلامی زمینه ساز تمدن اسلامی در دانشگاه بوعلی سینا همدان افزود: سال گذشته ۸۴ درصد از قربانیان جنایات داعش از اهل سنت بوده اند چرا که این گروهک تروریستی ما را که با جمهوری اسلامی در ارتباط هستیم، مرتد می داند.
وی با بیان اینکه فتنه داعش برای اسلام ضرر دارد افزود: دین مبین اسلام فقط در شیعه و سنی خلاصه نمی شود و همه مکلفند باهم متحد باشند.

*** آیت الله حسین نوری همدانی گفت: تفاوت نظام اسلامی با سایر نظام های دنیا در این است که مردم را برای رهایی از ظلم، استبداد، استعمار و تبعیض بیدار کند.
آیت الله نوری همدانی در پیامی به همایش امت واحده اسلامی، زمینه ساز تمدن اسلامی که سه شنبه در دانشگاه بوعلی سینا همدان برگزار شد، افزود: بحث بنیادین امت واحده و تمدن اسلامی از واژگان کلیدی در بیانات امام راحل و مقام معظم رهبری است و تمام تلاش انقلاب اسلامی برای رساندن جامعه انسانی به وحدت، انسجام و یکپارچگی است.
این مرجع عالی قدر تصریح کرد: باید با وحدت ثابت کنیم که اسلام توانایی قابل توجهی برای نظم بخشیدن در امور سیاسی، اجتماعی و نیازهای فردی و فرهنگی دارد.

*** مدیر عامل شرکت گاز استان همدان گفت: مصرف گاز از ابتدای فصل پاییز سالجاری تاکنون نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.
سید محمد مهدی مهدوی شامگاه چهارشنبه گذشته در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان همدان افزود: مصرف گاز در استان همدان در روزهای عادی حدود شش میلی متر مکعب است که این رقم در روزهای سرد زمستان به ۱۲ تا ۱۳ میلی متر مکعب نیز می رسد که این نشانگر افزایش ۷۰ درصدی مصرف گاز در فصل سرما است.

*** کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: هواشناسی استان در آستانه اربعین حسینی پیش بینی جوی مسیر کربلای معلی از همدان تا کربلا را صادر و در اختیار نهادهای مرتبط قرار می دهد.
نادر پیرتاج پنجشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای آگاهی زائران امام حسین (ع) هواشناسی استان همدان پیش بینی جوی مسیر حرکت زائران را از همدان ، اسدآباد، کنگاور، کرمانشاه، اسلام آباد غرب، سرپل ذهاب، قصر شیرین، عراق و کربلا را از نظر حداقل دما و پیش بینی در اختیار استانداری قرار می دهد تا از آن طریق به دستگاه های مرتبط برای اطلاع رسانی به زائران داده شود.

*** کتاب ‘آب هرگز نمی میرد’ به نویسندگی حمید حسام عنوان برگزیده هشتمین جایزه ادبی جلال آل احمد را به خود اختصاص داد.
به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان سردار حمید حسام نویسنده این کتاب گفت: جشنواره ادبی جلال آل احمد یکی معتبرترین جشنواره های ادبی از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ نگاه تخصصی به آثار است.

***عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی گفت: تفکر بسیجی روز به روز اندیشه ناب اسلام و مبارزه با استکبار را در سطح جهان غنی سازی می کند و این چیزی است که استکبار و دشمن بسیار از آن نگران است.
به گزارش ایرنا سعید جلیلی پنجشنبه گذشته در همایش بزرگ بسیجیان عاشورایی در ملایر افزود: تفکر بسیجی مهمترین منبع اقتدار ما است و دشمن می داند که بهترین نفوذ این است که این منابع قدرت کشور را خالی کند و این تفکر را از ملت ایران بگیرد.
وی اظهار کرد: دشمن فهمیده که حتی با راه اندازی نزدیک به ۲۰۰ شبکه ماهواره ای نمی تواند تفکر بسیجی را از ملت ما بگیرد و می فهمد در این نبرد و جنگ نرم افزاری نمی تواند مادامی که تفکر بسیجی باشد، پیروز بوده و اهداف خود را پیش ببرد.

*** مدیرکل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان کشور گفت: ورزشکاران باید زندگینامه و سیره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را الگوی اخلاقی و زندگی خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا مسعود امینی پنجشنبه گذشته در آیین اربعین شهدای ورزشکار مدافع حرم در حسینه شهدای باغ بهشت همدان اظهار کرد: شهدای گرانقدری نظیر سردار همدانی الگوی اخلاقی و پهلوانی در کشور به شمار می روند و همواره برای سربلندی ایران اسلامی و سیره سیدالشهدا قدم برداشته اند.

*** معاون مجتمع های دانشگاهی دانشگاه امام حسین(ع) سپاه پاسداران گفت: سردار سرلشگر شهید همدانی امروز امنیت ما را به آن سوی مرزها صادر کرد و سردار همدانی و نسل همدانی دشمن را در آنسوی مرز زمین گیر کرده اند.
به گزارش ایرنا سردار ناصر شعبانی پنجشنبه گذشته در دومین یادواره ۳۴ شهید والامقام روستای طجر علوی شهرستان ملایر افزود: یک روزی ستارخان و باقرخان برای بچه های تبریز مدل رفتاری بودند، امروز بعد از جنگ شهید باکری مدل رفتاری است و سردار شهید همدانی شهیدی سرافراز و سربلند، مدل رفتاری برای مردم همدان و مردم جهان است.

*** همزمان با برگزاری دومین یادواره ۳۴ شهید والامقام روستای طجر علوی پنجشنبه با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی از مقام شامخ سردار شهید سرلشگر حاج حسین همدانی و خانواده معظم و والامقام ایشان تجلیل به عمل آمد.
به گزارش ایرنا این دومین سال متوالی است که مردم روستای طجرعلوی از توابع بخش مرکزی ملایر به پاسداشت مقام شامخ ۳۴ شهید والامقام این خطه و با پیگیری های مصرانه قاسم ملکی، میزبان مسئولان کشوری و افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی در این یادواره هستند.

*** نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: معرفت و بصیرت که با آن بتوان حق را از باطل جدا کرد اولین شاخصه بسیجی بودن است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران همدان در حسینیه امام خمینی (ره) این شهر افزود: یکی از نشانه های بسیجی بودن این است که بسیجی آیه های قرآن را بخواند و به راحتی از آن عبور نکند بلکه آن را عملیاتی و پیاده کند و در هم شئون زندگی بکار گیرد

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش