- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

منبع جایگزین برای آبرسانی از سد تالوار به همدان در دست مطالعه است/زنگ خطر برای گاماسیاب

حمید چیت‌چیان در حاشیه سفر به استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان درباره وضعیت پروژه آبرسانی از سد تالوار به استان همدان اظهار داشت: میزان بارندگی‌ها اخیرا کاهش یافته و خشکسالی مستمر در ۱۵ سال گذشته سبب شده تا مقدار آبی مورد نظر در سد تالوار ذخیره نشود.

وی در پاسخ به این سوال که خط انتقال اجرا شده چه خواهد شد و آب موردنیاز استان همدان از کجا تامین می‌شود گفت: آب مورد نیاز همدان از طریق همین خط انتقال ولی از منابع دیگر تامین می‌شود ولی مطالعات برای منبع جایگزین برای آبرسانی به همدان در دست مطالعه  است.

چیت‌چیان درباره وضعیت تامین آب و برق در سطح کشور نیز گفت: برای تامین برق نیروگاه احداث می‌شود و برای تامین آب نیز باید دست به دعا داشته باشیم تا خداوند بارش بیشتری رقم بزند چرا که نمی‌توان آب را تولید کرد.

وزیر نیرو با اشاره به وضعیت منابع آبی کشور عنوان کرد: تلاش ما بر این است که با مدیریت مصرف بتوان تعادلی بین مصارف و منابع ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم آبرسانی از سد تالوار به همدان پروژه ۱۰ ساله‌ای است که قرار بود در همین سال‌ها به بهره‌برداری برسد ولی نبود آب کافی در سد تالوار سبب شده تا مجریان پروژه در روند اجرای طرح بازنگری داشته باشند.