- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دهستان‌های نهاوند سالن ورزشی ندارند‌

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند بعدازظهر امروز در جلسه شورای اداری که با حضور معاونت ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان و مسئولان نهاوند در سالن جلسات فرمانداری نهاوند برگزار شد گفت: در مرکز دهستان‌های نهاوند باید سالن‌های ورزشی احداث و تجهیز شوند و این از مطالبات مردم نهاوند است که امیدواریم با مساعدت وزارت ورزش این مهم محقق شود.

حمیدوند اظهار داشت: وجود سالن‌های ورزشی در مراکز دهستان‌های شهرستان نهاوند برای ایجاد شور و نشاط اجتماعی و برای پیشگیری از اعتیاد و سوق دادن جوانان و نوجوانان به سمت ورزش لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سه سالن ورزشی در مراکز دهستان‌های شهرستان نهاوند ساخته شده و یک سالن ورزشی نیز با ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار کلنگ‌زنی و در حال احداث و دو مرکز دهستان شهرستان نهاوند نیز فاقد سالن ورزشی هستند.

حمیدوند بیان کرد: برای احداث دو سالن ورزشی جدید در دو مرکز دهستان‌های شهرستان نهاوند به ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم که امیدواریم با موافت وزارت ورزش و جوانان این امر تحقق یابد و اعتبار مورد نیاز اختصاص یابد.

وی به ضرورت ساخت سالن ورزشی در روستای طائمه اشاره کرد و گفت: متأسفانه با توجه به اینکه آمار اعتیاد در روستای طائمه نهاوند بالاست ساخت یک سالن ورزشی در این روستا ضروری است و اهالی روستا نیز یک زمین برای ساخت این سالن اهداء کرده‌اند که امیدواریم مسئولان موبوطه با ساخت این سالن ورزشی موافت کنند و اعتبار مورد نیاز برای ساخت این پروژه را اختصاص دهند.

حمیدوند اظهار داشت: در سال ۹۲ در شهرستان نهاوند ۴ هزار و ۳۸۴ نفر ورزشکار سازمان‌یافته وجود داشت و تا سال ۹۴ این تعداد تنزل پیدا کرد و در سال ۹۵ این تعداد به ۵ هزار و ۳۰۰ نفر رسید و خوشبتانه تعداد ورزشکاران شهرستان در سال ۹۵ افزایش داشته است.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: همچنین ورزشکاران شهرستان  نهاوند در سال ۹۵ تعداد ۱۲۷ مدال کسب کرده‌اند و در حال حاضر نیز  ۳۹ هئیت فعال در شهرستان نهاوند وجود دارد.