سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 8787

صدای نهاوند:
معاون ساماندهی امورجوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به منظورحمایت از فعالیتهای تولیدی جوانان و توسعه اشتغال به سمن های جوانان که در حوزه کارآفرینی طرحهای فراگیر ارائه دهند تا 100 میلیون تومان وام با سود چهار درصد پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محمد رضا رستمی روز پنجشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان نهاوند افزود: هچنین به منظور حمایت از کارآفرینی سمن ها به طرحهای محلی تا ۷۰ میلیون ریال و به طرحهای ملی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام پرداخت می شود.
وی توسعه سمن ها را از اولویت های دولت یازدهم ذکر کرد و گفت: در راستای توسعه مشارکت مردم و به ویژه جوانان ، دولت توجه ویژه ای به توسعه سمن ها داشته و زمینه گسترش آنها را فراهم آورده است به گونه ای که از تعداد ۵۰ سمن موجود کشور تا قبل از دولت تدبیر این تعداد در حال حاضر به یک هزار و ۵۰۰ سمن رسیده و تا پایان سال به ۲ هزار و ۵۰۰ سمن افزایش خواهد یافت.
وی ادامه داد: خانه های جوانان در سطح کشور راه اندازی می شود و موضوع تشکیل و ایجاد خانه های جوانان برای نخستین بار در کشور در دولت یازدهم انجام گرفت که تاکنون ۱۵ خانه جوانان تشکیل شده که امروز یکی از آن ها در شهر همدان راه اندازی می شود.
وی با بیان اینکه این خانه ها برای بررسی مسائل جوانان در سال آینده توسعه می یابد گفت: به منظور توسعه خانه های جوانان و فراهم آوردن بستر فعالیتهای آنان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای ساخت این مراکز در سال ۹۶ اختصاص داده شده است.
رستمی افزود: علاوه بر این ما از برنامه هایی که در حوزه آسیبهای اجتماعی برگزار می شود حمایت می کنیم که در این راستا تا کنون ۴۰ میلیارد ریال اختصاص داده شده و تا پایان سال ۴۰ میلیارد دیگر نیز به این مساله اختصاص داده می شود.
وی ادامه داد: به یک میلیون و ۱۰۰ هزار متقاضی وام ازدواج در سال جاری وام پرداخت شد و دولت تدبیر با وجود مشکلات و محدودیتهای مالی و اعتباری وام ازدواج را از ۳۰ میلیون ریال به ۱۰۰ میلیون ریال افزایش داد که در این راستا تا کنون به۸۰۰ هزار نفر از متقاضیان وام پرداخت شده و تا پایان سال به ۳۰۰ نفر دیگر پرداخت می شود که در مجموع در سال ۹۵ یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر وام ۱۰۰ میلیون ریالی دریافت کرده اند .
وی جمعیت جوان را یک فرصت برای کشور عنوان کرد و افزود: سیاست دولت حمایت قاطع از جوانان و به ویژه نخبگان است تا به این طریق مانع از خروج آنان از کشور شود زیرا خروج آنان باعث می شود به جای استقلال ما شاهد وابستگی باشیم .
وی دادن آزادی به جوانان را امری لازم برای ظهور استعداد و اندیشه های آنها ذکر کرد و گفت: هر نسلی با نسل دیگر متفاوت و از اندیشه های جدید برخوردار است که این اندیشه ها نیاز به آزادی دارد تا بتواند در عرصه های مختلف حضور پیدا کرده و اندیشه های خود را بیان کنند.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش تاکید کرد: هر سیاستی که مانع آزادی برای جوانان شود تا آنها احساس ناکامی کنند منجر به خدشه دار شدن انقلاب می شود.
وی گفت: بر خلاف آنچه که بعضی ها معتقدند و مدام در بلندگوهای خود می گویند ما اعتقاد نداریم که جوانان از آزادی سوء استفاده می کنند بلکه آنها علاقه مند به جمهوری اسلامی بوده و از نظر اخلاقی نیز پایبند هستند .
رستمی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش مشارکت مردم در تحکیم پایه های جمهوریت نظام گفت: مشارکت مردم در عرصه های مختلف همواره نجات دهنده نظام اسلامی از تهدیدات دشمنان است.
وی افزود: در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال این مشارکت اجتماعی و سیاسی مردم را شاهد خواهیم بود که چگونه توطئه های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد .
وی مشارکت سیاسی در انتخابات آینده را تقویت کننده جمهوریت نظام عنوان کرد و گفت: مردم با مشارکت سیاسی خود که تجلی آن در انتخابات سال آینده بروز پیدا خواهد کرد باید مانع از آن شوند که افکار نامربوط در جامع رشد پیدا کند زیرا مشارکت پایه های نظام را تقویت می کند .
معاون وزیر ورزش در ادامه به مسائل مرتبط با ورزش شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط شهرستان و محدودیتهایی که دارد ما موضوع تکمیل استخر سرپوشیده را با وزیر مطرح می کنیم و سعی داریم شرایط را تسهیل کنیم که هر چه زودتر این فضا به بهره برداری برسد.
 وی در خصوص تجهیز سالن های ورزشی روستاها نیز گفت: با توجه به سیاست دولت در زمینه توسعه همه جانبه روستاها گفت: به منظور تجهیز سالنهای ورزشی روستایی ما تا پایان سال آنها را تجهیز و قابلیت استفاده آنها را بیشتر می کنیم.
وی از تکمیل طرحهای نیمه تمام تاکید کرد و گفت: در حال حاضر سه هزار طرح نیمه تمام ورزشی که از قبل وجود داشته در کشور شناسایی شده که با توجه به منابع محدود و بر اساس اولویت آنها را تکمیل خواهیم کرد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش