- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

شعبه بنیاد ایران‌شناسی به ریاست جانجان در استان همدان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مهرداد نادری‌فر اظهار داشت: راه‌اندازی شعبه بنیاد ایران‌شناسی در استان همدان از اواخر سال ۹۳ و اوایل سال ۹۴ مطرح شد.

نادری فر بیان کرد: به سبب پیشینه تاریخی و فرهنگی همدان راه‌اندازی این بنیاد در همدان تشخیص داده شد و به دنبال آن پیگیری‌ها از بنیاد ایران‍شناسی کشور انجام گرفت و مجوز آن صادر شد.

وی عنوان کرد: چندی پیش محسن جانجان رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند به عنوان سرپرست بنیاد ایران شناسی استان همدان منصوب شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان با اشاره به فعالیت‌هایی که در این بنیاد انجام می‌گیرد، گفت: تعیین اولویت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی در زمینه تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، گویش و پوشش مردم استان، تعیین عناوین مهم پژوهشی مناسب رسانه‌های دانشگاهی، تمهیدات و تدارکات مقدمات، امکانات و تدوین برنامه‌های لازم پژوهشی و غیره از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این بنیاد است.

وی با بیان اینکه این بنیاد به شکل هیئت امنایی اداره می‌شود، گفت: رئیس هیئت امنای این مرکز در همدان استاندار است و نماینده ولی فقیه در همدان، تعدادی از اساتید و رؤسای دانشگاه‌های استان، اداره کل ارشاد، معاونت سیاسی استاندار و اداره کل میراث فرهنگی استان اعضای هیئت امنای این مرکز را تشکیل می‌دهند.

نادری‌فر اظهار داشت: ساختمان این مرکز در شهر همدان انتخاب شده و اکنون رد مرحله تجهیز است که به‌زودی و تا پایان سال ۹۵ و یا اوایل سال ۹۶ افتتاح می‌شود.