سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 8818

صدای نهاوند:
رئیس اداره آب و فاضلاب نهاوند گفت: کمبود اعتبارات موجب شده است در برخی مناطق مانند دکتر حسابی، مهدیه، شهرک طالقانی، فرمانداری و خیابان معلم شبکه فاضلاب اجرا نشود.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مرتضی شریفی گفت: نخستین پروژه احداث شبکه فاضلاب شهری نهاوند در سال ۱۳۷۱ آغاز شد و پیش‌بینی خاتمه آخرین پروژه در سال ۱۳۹۲ بوده است که اختصاص نیافتن کامل اعتبارات سبب شد این پروژه در موعد مقرر به بهره‌برداری نرسد.

وی تصریح کرد: پروژه احداث فاضلاب شهری نهاوند شامل مطالعه انجام طرح، احداث ۱۵ هزار و ۹۷۰ متر خط انتقال شبکه اصلی، احداث دو واحد ایستگاه پمپاژ، احداث ۱۱۰ هزار و ۷۴۰ متر شبکه فرعی و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب با ظرفیت ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز است.

شریفی افزود: طبق نخستین موافقت‌نامه برای اجرای این پروژه ۲۰ میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان اعتبار پیش‌بینی شد که کل اعتبارات تخصیص‌یافته به این پروژه تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۴۹ میلیون تومان بوده است.

وی عنوان کرد: پیشرفت فیزیکی این پروژه در حدود ۴۰ درصد است و ایجاد شبکه فاضلاب شهری نهاوند تاکنون ۳۳ درصد از مشترکین اداره آب و فاضلاب شهری نهاوند را تحت پوشش داده است.

شریفی بیان کرد: از تعداد ۷۷ هزار و ۴۴۰ نفر جمعیت شهر نهاوند ۲۵ هزار و ۹۰۰ نفر زیرپوشش شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته‌اند و تعداد انشعابات شبکه فاضلاب شهری تاکنون ۷ هزار و ۶۲۹ فقره انشعاب است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نهاوند اظهار داشت: اعتبار مصوب این پروژه در سال ۹۴ در بخش طرح‌های عمرانی دو میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان بوده است و سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به این پروژه تعلق گرفت که در مجموع از پنج میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان، یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومان تخصیص پیدا کرد.

شریفی تصریح کرد: در سال ۹۳ نیز یک میلیارد و ۹۴۰ میلیون تومان اعتبار مصوب این پروژه بود که از این مبلغ یک میلیارد و ۳۵۸ میلیون تومان معادل ۷۰ درصد تخصیص پیدا کرده است.

وی تأکید کرد: امسال نیز دو میلیارد و ۱۹۵ میلیون تومان اعتبار مصوب این پروژه بود که امیدواریم تا پایان سال مبلغی از این اعتبار تخصیص پیدا کند.

شریفی افزود: از آغاز شروع این پروژه تاکنون ۵۰ درصد اعتبار این پروژه تخصیص پیدا کرده است و برآورد اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه در صورت ثابت بودن قیمت‌ها ۱۹ میلیارد و ۶۶۰ میلیون تومان است.

وی بیان کرد: مقرر شده امسال سه کیلومتر شبکه فاضلاب احداث کنیم که تاکنون سه هزار و ۵۰ متر انجام شده است و کل تعهدات امسال را به صورت تعهدی و بدون دریافت اعتبار انجام داده‌ایم.

شریفی عنوان کرد: همچنین در سال ۹۳ و ۹۴ با وجود اینکه اعتبارات مصوب شده به ترتیب ۷۰ و ۵۰ درصد تخصیص پیدا کردند ما تعهدات خود را در زمینه اجرای شبکه فاضلاب و نصب انشعابات فاضلاب بیشتر از میزان تعهد انجام داده‌ایم و در حال حاضر نیز بیش از سه میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار هستیم.

وی تصریح کرد: بعضی از نقاط شهر نهاوند مانند پای قلعه، گلشن، شیخ‌منصور و قسمتی از شهرک امام حسن(ع)  برای هزار مشترک شبکه فاضلاب شهری ایجاد شده است ولی مردم متقاضی نصب انشعابات فاضلاب نیستند و استقبال مردمی کم است.

شریفی اظهار داشت: ساکنان این مناطق برای نصب انشعابات فاضلاب باید از شهرداری مجوز حفاری بگیرند که به خاطر اینکه ساختمان آنها قدیمی است و پروانه ساخت ندارند با مشکل مواجه شده‌اند.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نهاوند گفت: مناطقی همانند دکتر حسابی، مهدیه، شهرک طالقانی، فرمانداری و خیابان معلم از جمله مناطقی هستند که شبکه فاضلاب اجرا نشده است ولی در همه مناطق شهر نهاوند شبکه فاضلاب ایجاد شده است و بعضی از کوچه‌ها و خیابان‌هایی که به شبکه فاضلاب وصل نشده‌اند به دلیل شرایط فیزیکی نامناسب شرایط نصب را نداشته‌اند.

شریفی بیان کرد: در نظر داریم در سال آینده هشت کیلومتر شبکه فاضلاب در نهاوند احداث کنیم که برای احداث ۴ کیلومتر شبکه فاضلاب قرارداد بسته‌ایم و از فروردین‌ماه سال ۹۶ عملیات اجرای این قرارداد آغاز می‌شود و در حال حاضر نیز احداث هزار و ۲۰۰ متر شبکه فاضلاب بیمارستان ۱۷۴ تختخوابی نهاوند را در دست اجرا داریم که تاکنون ۸۰۰ متر آن انجام شده است.

وی عنوان کرد: برای احداث شبکه فاضلاب شهری در سال آینده طبق توافقی که با فرمانداری و شهرداری نهاوند انجام شده است مناطق بحرانی و مناطقی که جمعیت شهری بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهند در اولویت قرار می‌گیرند.

شریفی تأکید کرد: مشترکانی که از سال ۹۰ انشعابات فاضلاب به صورت اقساط به آنها واگذار شده است اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند و در حال حاضر ۳۲۵ میلیون تومان بابت این اقساط از آنها طلب داریم.

 وی اظهار داشت: در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای این پروژه تخصیص داده شوند و قیمت‌ها تغییر نکنند در ظرف هشت سال آینده فاز نخست این پروژه به اتمام می‌رسد و اگر وضع تأمین اعتبار مانند سال‌های قبل باشد حدود ۱۵ سال تکمیل این پروژه به طول می‌انجامد.

شریفی گفت: برای نصب انشعابات فاضلاب شهری به همکاری مردم نیاز است و دولت نمی‌تواند در این زمینه هزینه کند و در مناطقی از شهر نهاوند که شبکه فاضلاب ایجاد شده است مردم برای نصب انشعابات فاضلاب می‌توانند به اداره آب و فاضلاب شهری مراجعه کنند.

وی با اشاره به پروژه تصفیه ‌خانه فاضلاب شهر نهاوند افزود: ظرفیت این پروژه ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی فاز نخست این پروژه ۹۲ درصد است.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهری نهاوند تصریح کرد: اجرای فاز نخست پروژه تصفیه‌ خانه فاضلاب شهر نهاوند از سال ۱۳۹۰ شروع شده است و جمعیت تحت پوشش این فاز ۷۶ هزار و ۳۸۳ نفر است که در صورتی که جمعیت شهر نهاوند را به این شبکه وصل کنیم جوابگوی نیازها است./تسنیم

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ali گفت:

    از بی عرضگی مسئولین است نه کمبود اعتبار.منتظریت تا پول رو بهتون تقدیم کنند.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش