- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

کاهش ولادت،افزایش وفات، افزایش ازدواج و کاهش طلاق در نهاوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، روح اله مهدوی روز چهارشنبه در شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی نهاوند افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۲ هزار و ۶۴۲ واقعه ولادت در نهاوند به وقوع پیوسته که نسبت به مدت مشابه سال قبل(دو هزارو ۸۹۹ واقعه)۸/۹ درصد کاهش یافته است. 

مهدوی گفت: از مجموع نوزادان متولد شده سال جاری یک هزار و ۳۹۴ نفر را پسران و یک هزار و ۲۴۸ نفر را دختران و همچنین از این میزان یک هزار و ۲۶۷ نفر مربوط به شهر و یک هزار و ۳۷۵ نفر روستایی بودند.

وی  به واقعه وفات در شهرستان اشاره کرد و گفت: در ۱۰ ماهه امسال ۸۵۶ واقعه فوت در شهرستان به ثبت رسیده که ۵۱۳ مورد آن را مردان و ۳۴۳ نفر را زنان تشکیل می دهند و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۸۵۲ مورد بوده ، پنج درصد افزایش را نشان می دهد.

رئیس اداره ثبت احوال نهاوند بیان داشت: بیشترین عامل فوت در نهاوند را بیماریهای قلبی عروقی ذکر کرد و افزود: نرخ خام فوت در این شهرستان پنج و سه دهم درصد که از میانگین استان کمتر است و عمده ترین علت مرگ و میر در سال جاری را بیماریهای قلبی و عروقی با ۴۳ درصد از مجموع عوامل فوت به خود اختصاص داده است.

روح اله مهدوی در خصوص واقعه ازدواج نیز گفت: در این مدت یک هزار و ۶۸۴ مورد واقعه ازدواج به ثبت رسیده که نسبت با مدت مشابه سال گذشته که یک هزار و ۶۵۱ مورد بوده ۲ درصد افزایش داشته است یعنی به طور متوسط در هر شبانه روز ۶ مورد ازدواج در نهاوند صورت گرفته است.
وی گفت: در خصوص واقعه طلاق نیز در سال جاری ۳۲۰ مورد طلاق در نهاوند به ثبت رسیده که در مقایسه با سال گذشته که ۳۶۷ مورد بوده ۱۲/۸ درصد کاهش داشته است.
وی گفت: در برابر هر پنج ازدواج یک واقعه طلاق صورت گرفته که در مقایسه با میانگین استان که چهار و نیم بوده کمتر است.