- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

دوره ۸ ساله ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی اوج مدیریت برای سازندگی کشور بود

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، مسیح مهاجری پنجشنبه ۲۸ بهمن در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در مسجد امام خمینی(ره) شهر همدان، با اشاره به اینکه نخستین حرکت انقلابی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که با دستگیری همراه شد، در همدان بود، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی جان ما است و طبق فرموده امام راحل(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است چرا که با وجود اینکه در منطقه و حتی اروپا ناامنی سرایت کرده اما در ایران با این وسعت و جمعیت و تنوع اقوام امنیت موجود است.

وی با بیان اینکه حتی غیرمذهبی‌ها و کسانی که نگاه دینی ندارند، هم باید قدر نظام را بدانند و آن را حفظ کنند، عنوان کرد:
کنار گذاشتن اصل وحدت و دامن زدن به تفرقه با پرداخت به فرعیات، مشکل به دنبال خواهد داشت بنابراین برای حفظ نظام نباید به جای اصول به فروع بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه اصل این است که باید متحد باشیم تا بتوانیم نظام را حفظ کنیم، تصریح کرد: آمریکا می‌گوید نباید توان موشکی‌تان را بالا ببرید که در پاسخ باید گفت آمریکا غلط می‌کند، داشتن موشک براساس قرآن اصل است. جمهوری اسلامی حکومتی مردمی است و باید برای مردم امنیت تأمین کند و قدرت دفاعی خود را بالا ببرد.

مهاجری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی پدر موشکی این کشور است، نه اینکه اهل فن موشک‌سازی باشد، بلکه در زمانی که در رأس جنگ و رئیس جمهور بود، تمام توان خود را برای بالا بردن توان موشکی به کار گرفت، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی به مبارزه معروف است و هیچ‌کس در کشور ما و در بین مبارزین مثل ایشان شکنجه نشد و برخی که با ایشان در زندان بودند، می‌گویند وی به قدری شکنجه می‌شد که نمی‌توانست روی دو پای خود بایستد.

وی با بیان اینکه دوره ۸ ساله ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی اوج مدیریت برای سازندگی کشور بود، تشریح کرد: آیت‌الله هاشمی تنها یک مبارزه نبود بلکه مدیریت ایشان هم به‌نام است به طوریکه از امام(ره) برای نامزدی در ریاست جمهوری و ساختن مملکت پس از جنگ اجازه گرفت و امام(ره) نیز قبول کردند و ایشان در دوران ریاست جمهوری با نفت ۵دلار و خزانه خالی کشور را اداره کرد و روی ریل قرار داد که اوج مدیریت کشور است.

مهاجری با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی همچنین ۱۵سال در حوزه علمیه قم نزد اساتید بزرگی همچون آیت‌الله بروجردی، آیت‌الله محقق داماد، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) تحصیل کرد، تأکید کرد: بسیاری از علما اجتهاد آیت‌الله هاشمی را تأیید کردند و یک نمونه آن فرمایش رهبر معظم انقلاب است که فرمودند ما خوشحال و مفتخریم که رئیس جمهوری داریم که مجتهد قطعی است و با بینش اجتهادی خود کشور را مدیریت می‌کند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی درباره آثار آیت‌الله هاشمی گفت: ایشان به طور متناوب ۵ سال در زندان بود و در همان جا با یادداشت‌برداری‌های خود آثاری چون تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن را تألیف کرد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله هاشمی انسانی تکلیف‌گرا بود، تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی در برابر ناملایمات بسیار صبور بود که این حاصل تکیه به علم و شاگردی و تهذیب نفس نزد امام خمینی(ره) است.

مهاجری با اشاره به حضور ۴ میلیونی مردم در مراسم تشییع آیت‌الله عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی شناسنامه انقلاب است و در هر برگ آن حضور و نقش دارد.