سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 8948

صدای نهاوند:
رئیس بیمه تامین اجتماعی شهرستان نهاوند عنوان کرد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند 10 میلیارد تومان مطالبات معوق و جرایم بیمه از کارفرمایان و کارگاه‌ها طلب دارد که باید وصول شوند.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، سعید اصلاحی اظهار داشت: در شهرستان نهاوند ۱۵ هزار و ۷۰۰ نفر بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی هستند که با احتساب افراد تبعی و مستمری‌بگیران حدود ۴۶ هزار نفر از جمعیت شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر نیز در شهرستان نهاوند سه هزار و ۱۰ نفر مستمری‌بگیر اعم از بازنشسته، کارافتاده و بازمانده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی وجود دارد.

رئیس بیمه تامین اجتماعی نهاوند افزود: از ابتدای امسال تا پایان دی‌ماه ۲۵۶ میلیارد ریال مستمری به بازنشستگان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی شهرستان نهاوند پرداخت شده است که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش پرداخت داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز در شهرستان نهاوند مجموعا دو هزار و ۷۴۲ نفر بازنشسته، از کارافتاده و بازماندگان زیر پوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی بودند که امسال تعداد این افراد به سه هزار و ۱۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

اصلاحی به افزایش ۵۸ درصدی پرداخت کمک هزینه ازدواج بلاعوض به بیمه‌شدگان نهاوند اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۶۵ مورد کمک هزینه ازدواج بلاعوض به مبلغ ۵۸۵ میلیون ریال به بیمه ‌شدگان مجردی که متأهل شده‌اند، پرداخت شده است و امسال تاکنون مبلغ ۷۷۰ میلیون ریال کمک هزینه بلاعوض به بیمه‌شدگان مجردی که متأهل شده‌اند، پرداخت شد که این میزان پرداختی نیز ۵۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: کمک هزینه ازدواج بلاعوض به بیمه‌شدگانی تعلق می‌گیرد که بیمه شده اصلی این سازمان باشند و در تاریخ عقد دو سال سابقه بیمه داشته باشند و کمک هزینه ازدواج به مبلغ میانگین دستمزد دوسال آخر تا سقف حداقل دستمزد است.

رئیس بیمه تامین اجتماعی نهاوند تصریح کرد: سازمان امسال در ارائه تعهدات خود مبلغ ۲۰ میلیارد و ۳۷۷ میلیون ریال تا پایان دی‌ماه بابت مقرری بیمه بیکاری و مبلغ چهر میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال بابت تعهدات قانونی کوتاه مدت به افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی شهرستان پرداخت کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶ درصد و ۱۱ درصد رشد داشته است.

وی به بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم در راستای منویات مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و از سویی برای خروج صنعت و بنگاه‌ها از مشکلات طرح‌های مختلفی را ارائه کرده است که قانون بخشودگی دیرکرد جرایم بیمه‌ای کارفرمایان یکی از این اقدامات است.

اصلاحی گفت: طبق این قانون کارفرمایانی که دارای بدهی جرایم نزد بیمه تامین اجتماعی هستند، فرصت دارند حداکثر تا تاریخ ۱۹ فروردین ماه سال ۹۶ به بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنند و متناسب با تعداد اقساط از ۵۰ تا ۱۰۰ درصد از بخشودگی جرایم برخوردار می‌شوند.

وی تاکید کرد: تفاوت این مرحله بخشودگی جرایم بیمه کارفرمایان با مرحله قبل در این است که در این مرحله علاوه بر گارگاه‌های صنعتی و خدماتی، گارگا‌های خدماتی اعم از دولتی و غیردولتی را شامل می‌شود و این طرح قابل تمدید نیست بنابراین کافرمایان تا فرصت دارند می‌توانند از این طرح استفاده کنند.

رئیس بیمه تامین اجتماعی شهرستان نهاوند عنوان کرد: سازمان بیمه تأمین اجتماعی شهرستان نهاوند ۱۰  میلیارد تومان مطالبات معوق و جرایم بیمه از کارفرمایان و کارگاه‌ها طلب دارد که باید وصول شوند.

وی تصریح کرد: ظرف چند ماه آینده دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان به کارت هوشمند تبدیل خواهند شد و از مزایای این طرح شارژ خودکار این کارت‌ها است و بیمه‌شدگان برای شارژ این کارت‌ها نیاز به مراجعه حضوری به بیمه تامین اجتماعی ندارند./تسنیم

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. محسن گفت:

    انگار یه کارخانه و یا یک شرکتی درست می کنند تا این جوانان صاحب کار شوند .همش حرف های دروغو و فرافکنی می کنند هیچ فعالیتی از شماها ندیدم.به جز اینکه پول مردم را بالا بکشید.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش