- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

۹۰۰ میلیون تومان برای توسعه بخش گیان اختصاص داده شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند عصر روز شنبه ۱۴ اسفند ماه در جلسه شورای اداری شهرستان نهاوند که در شهر گیان برگزار شد اظهار داشت: به منظور توسعه بخش گیان امسال ۱۰ طرح عمرانی با اعتباری نزدیک به۹۰۰ میلیون تومان در بخشهای شبکه آبرسانی، لای روبی انهار کشاورزی، ایجاد زمین چمن فوتبال و تامین آب آشامیدنی شهر گیان اختصاص یافته است.

حمیدوند گفت: بخش گیان یکی از مناطق مستعد گردشگری و بخش کشاورزی شهرستان نهاوند است که زمینه مناسبی برای شکوفایی و اجرای طرح های مختلف در حوزه اقتصاد مقاومتی را دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه سراب گیان یکی از مهمترین مناطق گردشگری استان همدان است که سالانه صدها هزار نفر از آن بازدید می کنند لذا لازم است به خاطر تامین امنیت روانی، ماموران انتظامی در ایام گردشگری در این منطقه مستقر شوند.

بخشدار بخش گیان نیز در این جلسه اظهار داشت: بخش گیان یکی از مناطق مستعد گردشگری و اقتصاد کشاورزی است که در صورت سرمایه گذاری روی آن می توان شاهد تحول منطقه شد .
هاشم جهانگیری افزود: این بخش در زمینه تولید برخی محصولات کشاورزی مانند چغندر قند قطب استان و در کشور نیز مطرح می باشد لذا رفع مشکلات این بخش و توجه به آن می تواند ظرفیتهای آن را بیشتر شکوفا سازد .
جهانگیری گفت: ما در شهر گیان با توجه به حضور گردشگران داخلی و خارجی به احداث هتل نیاز داریم و علاوه بر آن لازم است نحوه مدیریت سراب گیان نیز مطابق با قانون تعیین وضعیت شود تا بتوان روی آن سرمایه گذاری کرد.
وی گفت: مقاوم سازی واحد های مسکونی چند روستا، افت ولتاژ برق برخی روستاها، مشکل آب آشامیدنی و تعطیل شدن احداث پاسگاه جدید انتظامی شهر گیان از جمله مهمترین مشکلات این بخش است.