سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9165

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند خبرداد:

یک واحد ساخت‌وساز غیرمجاز در روستای کوهانی نهاوند تخریب شد

صدای نهاوند:
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند از تخریب یک واحد ساخت‌و ساز غیرمجاز در اراضی روستای کوهانی شهرستان نهاوند به مساحت 500 مترمربع تخریب شد.

احمد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: براساس قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها هر شخص حقیقی یا حقوقی که قصد تغییر کاربری و احداث بنا در اراضی زراعی و باغی را داشته باشد ابتدا می‌بایست نسبت به اخذ مجوزهای لازم از کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی زراعی و باغی اقدام کند.

وی عنوان کرد: با بیان اینکه اخطارهای لازم در چندین مرحله به مالک ملک مورد نظر داده شده بود که با بی توجهی نامبرده مواجه شد لذا پس از اخذ مجوزهای لازم از مراجع قضائی و انجام سایر هماهنگی‌ها این ملک در تاریخ ۱۶اسفند قلع و قمع و تخریب شد.

مدیر جهادکشاورزی نهاوند از کلیه افرادی که قصد احداث بنا در اراضی کشاورزی را دارند درخواست کرد ابتدا برای اخذ مجوزهای لازم به ادارات امور اراضی شهرستان‌ها مراجعه و پس از اخذ مجوز لازم اقدام به ساخت بنا کنند.

جهادکشـاورزی شهرستـان نهـاوند موفق در اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی

باقری با بیان اینکه تأمین امنیت غذایی و افزایش ضریب خود اتکائی و کاهش وابستگی به واردات محصولات کشاورزی از وظایف ذاتی جهاد کشاورزی است، اظهار کرد : بخش کشاورزی و سایر فعالیت‌های وابسته به آن به دلیل بومی بودن بیشتر عوامل تولید از کمترین وابستگی و اثرپذیری از بازارهای خارجی برخوردار است بنابراین در سالهای گذشته توانسته است بیشترین مقاومت را در برابر تحریم‌ها و تهدیدهای خارجی داشته باشد و رشد اقتصادی جامعه تا حدود زیادی نشأت گرفته از رشد در بخش کشاورزی است.

وی آموزش کشاورزان در جهت افزایش راندمان، توسعه کشت‌های کم آب‌بر در جهت صرفه‌جوئی در مصرف آب و پایداری در تولید، ارائه تسهیلات کم بهره و یارانه دولتی برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و کاهش تلفات آب و افزایش راندمان آبیاری، توسعه کشت دانه‌های روغنی از جمله کلزا و آفتابگردان با هدف کاهش تأمین روغن مصرفی خانوارها و کاهش وابستگی به واردات روغن و احداث واحدهای گلخانه‌ای و تولید محصولات سبزی و صیفی در چهار فصل سال را از در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست.

وی ادامه داد: افزایش ضریب مکانیزاسیون کشاورزی و نوسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی که کمک می‌کند به بهره‌وری بالاتر و کاهش مصرف سوخت در ماشین‌آلات کشاورزی، توسعه کانال‌های بتنی و تجهیز و نوسازی اراضی زراعی و باغی، احداث باغات میوه جدید و اصلاح باغات قدیمی با غرس نهال‌های اصلاح شده، تأمین تسهیلات برای دامداری‌ها، مرغداری‌ها، صنایع تبدیلی و سایر واحدهای ذیربط همچنین کمک به امهال بدهی‌های معوق بدهکاران در بخش کشاورزی را از جمله مواردی دانست که در جهت پویایی و پایداری تولید به بخش کشاورزی و در نهایت پویایی اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش