جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 9238

صدای نهاوند:
گردهمايي بهره برداران و زنان روستايي فعال در حوزه جامع آبخير منطقه فارسبان نهاوند با حضور مسئولان استانی و شهرستانی روز شنبه در روستای محمودند بخش خزل نهاوند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، فرماندار نهاوند در این مراسم اظهار داشت: امسال ۱۰ هکتار به وسعت جنگل های نهاوند  در حوزه های آبخیزداری محمودوند و سراب فارسبان نهاوند اضافه شد.

کریم حمیدوند گفت: همچنین برای تبدیل عرصه‌های منابع طبیعی به جنگل و مرتع بیش از ۴۰ هزار اصله نهال بادام و درختان جنگلی به همراه ده ها تن  پیازموسیر در کوهستان های نهاوند و عرصه های منابع طبیعی در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

حمیدوند افزود: متاسفانه در سالیان گذشته بهره برداری بی رویه از منابع طبیعی و حضور زودتراز موعد دامها در مراتع باعث از بین رفتن ریشه های مراتع و از بین رفتن منابع طبیعی شده به طوری که خیلی از بلای طبیعی همچون سیل بخاطر عدم وجود مراتع در کوهها به وجود آمده است.

وی بیان داشت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسب و پرکاری است که با حفظ و احیا منابع طبیعی و درختکاری حیات و زندگی آینده خود و فرزندان خود را حفظ کنیم.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان نیز در این مراسم اظهار داشت: برای غنی کردن و ارتقاء سرانه فضای سبز و جلوگیری از آلودگی هوا در طرح صیانت از جنگل‌های زاگرس تاالان ۱۷۰۰ هکتار جنگل دست کاشت بااعتباری افزون بر ۱۳ میلیارد تومان در چند سال اخیر در نهاوند انجام شد.

خزایی گفت: در شهرستان نهاوند از ابتدای انقلاب تاکنون نزدیک به ۹۰۰۰ هکتار جنگل دست کاشت به‌صورت نهال و بذر درختانی مانند اقاقیا، چنار، بادام، آلبالوی وحشی، کیکم، گلابی وحشی، سنجد بنه، بلوط، گردو، زالزالک، داغ داغان، زبان‌گنجشک، و ده‌ها گونه دیگر در بیشتر اراضی منابع طبیعی نهاوند کاشته شد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش