سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9269

صدای نهاوند:
یک متخصص اورولوژی و جراح کلیه و مجاری ادراری در ملایر از انجام موفق یک عمل جراحی نادر و خارج کردن یک توده و بافت کلیوی حجیم از کلیه یک بیمار نهاوندی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، دکتر محمد یعقوبی، اظهار کرد: بیمار خانمی ۳۰ ساله، متأهل و اهل و ساکن نهاوند بود که سال‌ها از درد در ناحیه شکم رنج می‌برد و به علت مشکلات فراوان گوارشی و تنفسی بارها به پزشک مراجعه کرده اما درمان نشده بود .

وی افزود: در آخرین بررسی و سونوگرافی از وی، کیست‌های متعدد کلیه تشخیص داده شده بود که بیمار در همدان تحت سی‌تی‌اسکن و اسکن هسته‌ای قرار گرفت و در نهایت مشخص شد که کلیه چپ بیمار عملکرد ندارد و بیمار با یک کلیه زندگی می‌کند.

یعقوبی با بیان اینکه این بافت کلیوی حجیم بخش زیادی از فضای شکم بیمار را اشغال کرده و تا ناحیه لگن ادامه یافته بود،خاطرنشان کرد: ابعاد این توده ۲۰ در ۳۰ سانتیمتر و وزن تقریبی آن ۵ کیلوگرم بود که طی یک عمل جراحی ۲ ساعته در بیمارستان امام حسین(ع) ملایر با موفقیت خارج شد.

این متخصص اورولوژی با اشاره به اینکه بر اساس یافته‌های تصویربرداری، تشخیص کلیه پلی‌کیستیک محتمل است، ادامه داد: این بافت حجیم کلیوی برای بررسی بیشتر و تعیین دقیق ماهیت توده به مرکز پاتولوژی ارسال شد.

وی توضیح داد: کیست هیداتید کلیه و سرطان‌های پلی‌کیستیک کلیه نیز می‌توانند سبب ایجاد چنین توده و بافت حجیمی شوند .

یعقوبی با بیان اینکه حال عمومی بیمار خوب بوده و مرخص شده است، گفت: از آنجایی‌که بیمار دارای دفترچه سلامت بود و با توجه به اجرای طرح تحول نظام سلامت، فقط ۱۰ درصد هزینه بیمارستان را پرداخت کرد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش