سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9421

صدای نهاوند:
شهرستان نهاوند که با داشتن جاذبه های گردشگری طبیعی و سراب های دل انگیزی همچون گیان ، گاماسیاب ، فارسبان و ملوسان به سرزمین سراب ها و چشمه ساران شهرت گرفته در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران بسیاری است.

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، نهاوند با طبیعتی زیبا و بکر به عنوان یکی از مناطق شگرف در غربی کشور با دارا بودن جاذبه گردشگری فراوان طبیعی می تواند در ایام نوروز رضایت خاطر هر مسافری را به خود جلب نموده و نوروزی خاطره انگیز را برای آنان رقم زند.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی بیش از ۱۹۰ هزار نفر با مساحتی در حدود ۱۴۶۰ کیلومتر مربع، در غرب کشور به فاصله ۴۴۰ کیلومتری تهران و ۱۰۵کیلومتری جنوب استان همدان تحت تاثیر عرض جغرافیایی مناسب، کوههای بلند و مرتفع و ارتفاع از سطح دریا دارای آب و هوایی معتدل و کوهستانی است که همه ساله پذیرای مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور به ویژه در ایام نوروز می باشد.
رود خروشان گاماسیاب که سرچشمه رود بزرگ کرخه است با جاری شدن در دشت نهاوند مناظری زیبا و سر سبز و خرم در این منطقه را به تصویر کشیده که بدون شک هر مسافری متحیر می کند.
از دیگر مراکز گردشگری این شهرستان می توان حمام حاج آقا تراب ، موزه های مردم شناسی ، شهدا و تاریخ و فرهنگ و مراکز زیارتی مانند شاهزاده محمد(ع) و امام زاده ابراهیم (ع) را نام برد.
قرار گرفتن این شهرستان در مسیر ارتباطی غرب به مرکز کشور باعث تردد زیاد مسافران از آن می باشد .
رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند در این خصوص گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۵۰ هزار مسافر از جاذبه های گردشگری این شهرستان بازدید کرده اند .
محسن جانجان افزود:از ابتدای تعطیلات نوروزی به طور متوسط روزانه پنج هزار نفر از جاذبه های طبیعی و تاریخی نهاوند بازدید کرده اند که با توجه به شرایط نامساعد جوی، ورود این تعداد مسافر به شهرستان قابل توجه است.
وی ادامه داد: عمده ترین مراکز گردشگری نهاوند سراب های دل انگیز و اماکن تاریخی و زیارتی است که در بین این مراکز سراب های گیان ، فارسبان و گاماسیاب بیشترین بازدید را به خود اختصاص داده اند.
وی گفت: علاوه بر این حمام حاج آقا تراب با توجه به ویژگی منحصر به فرد آن و موزه تاریخ و فرهنگ نهاوند از دیگر مراکزی است که توجه گردشگران و مسافران نوروزی را به خود جلب نموده و بالاترین آمار بازدید کنندگان را داشته اند..
رئیس اداره میراث فرهنگی نهاوند همچنین درخصوص اقامت مسافران نوروزی در ستادهای اسکان این شهرستان گفت: از ابتدای تعطیلات پنج هزار مسافر در مراکز اسکان آموزش و پرورش ، مراکز اسکان موقت شهرداری ، نمازخانه ها و مسافر پذیر

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. شهروندنهاوندمدرن گفت:

    دیگه کی تو ایران نمیدونه نهاوند شهر سرابها هست و مرکز تفریحی توریستی پادشاهان در گذشته بوده است.لطفا لیست کامل و موقعیت آنها را که فکر کنم کم هم نباشه منتشر کنید.تا خود نهاوندیها هم اسامی کامل آنها را بدانند و هر سال به یک سراب بروند.گیان و گاماسیاب را مسافران پر می کنند.تشکر از سایت خوبتان.زنده باد ایالت.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش