- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

آنچه در نماز جمعه نهاوند گذشت/وحدت و همدلی نیاز امروز نهاوند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، جمعه ی گذشته نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در بین الصلاتین نماز جمعه به ایراد سخنرانی پرداخت که متن کامل سخنان وی روز گذشته منتشر شد.

در قسمتی از صحبت های حسن بهرام نیا وی نکاتی را در مورد عملکرد شورای شهر نهاوند بیان می کند که آقایان عبدالعلی ملکی و علی شفایی دو عضو شورای شهر نهاوند در مورد این مطالب توضیحات و دلایلی دارند، که بیان این توضیحات و دخالت چند نفر دیگر موجب می شود برای لحظاتی، مشکلاتی در بیان و ارتباط این دو عضو شورا با نماینده مردم ایجاد شود که این مشکل هم بعد از دقایقی برطرف می شود و بهتر آن است، در جلسه ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار، نماینده مردم، امام جمعه و فرماندار  این مواردی که جای شبهه و سوال دارند مطرح و در فضای دوستانه و تخصصی حل و فصل شوند.

اما آنچه، نیاز امروز نهاوند است، دامن زدن به این قبیل مسائل و حاشیه ها نیست چون نهاوند سابقه خوبی از این مسائل ندارد، و بارها مظلومانه قربانی این گونه اختلافات شده است به همین جهت بیان چند نکته ضروری است:

مقدم تر از همه ی مطالب، این موضوع است که باید بدانیم نماز جمعه میعادگاه نمازگزاران مؤمن برای دیدار و ملاقات مؤمنان و ایجاد و تقویت روحیه جمعی و اجتماعی در میان آنان است.در نماز جمعه افراد در یک صف قرار می‌گیرند و امتیازات موهوم صنفی، نژادی، زبانی، مالی و … کنار می‌رود. صفا و صمیمیت و نوع‌دوستی در دل‌ها زنده می‌شود و مؤمنان با دیدار یکدیگر در صف عبادت، احساس دل‌گرمی و قدرت و امید می‌کنند. 

اما سخن آخر:

متاسفانه نهاوند نسبت به شهرستانهای هم سطح خود و حتی از بعضی از آنها که سابقه شهرستان شدنشان به مراتب کمتر از نهاوند است، عقب ماندگیهای محسوسی دارد بطوریکه از شدت وضوح، نیازی به استدلال هم ندارد!

نهاوند زخم خورده مسائل سیاسی است

امام جمعه شهر نهاوند  که در طول سه دهه گذشته بارها و بارها با سخنان و حضور به موقع خود وحدت و آرامش را در نهاوند حاکم کرده است بارها تاکید کرده است شهرستان نهاوند زخم خورده مسائل سیاسی است و اگر قرار باشد کاری در جهت توسعه و بهبود وضعیت نهاوند انجام شود اختلافات سیاسی باید کنار گذاشته شود.

مغیثی بارها تذکر داده است، متأسفانه در سالهای اخیر نهاوند بعلت مسائل سیاسی چپ و راست زخم خورده و در حال حاضر اگر قرار است برای رفع مشکلات مردم و پیگیری امور کار اساسی و مهمی انجام شود باید اختلافات سیاسی و بحث های بیهوده کنار گذاشته شود.

وحدت مردم و مسئولان اصلی‌ترین نیاز برای پیشبرد اهداف شهرستان است.

فرماندار شهرستان نهاوند هم بارها تاکید کرده است تنها راه نجات نهاوند همدلی و وحدت بین مسئولان و مردم است وهمدلی و وحدت نیاز کنونی نهاوند و نیروهای انقلاب برای غلبه بر مشکلات است.

کریم حمیدوند وحدت و همدلی را، رمز موفقیت، پیشرفت و توسعه نهاوند میداند،و اضافه می کند  هر شهری که بخواهد به پیشرفت و توسعه دست یابد قبل از هر چیز نیازمند صمیمیت، اتحاد و یکپارچگی و همدلی میان مردم و مسئولان می باشد..

همه مردم نهاوند زیر چتر وحدت و برادری

در این شرایط بود که حسن بهرام نیا هم بعد از دریافت رای اعتماد مردم در جشن پیروزی خود در مجموعه ورزشی علیمرادیان عنوان کرد: من آمده ام تا چتری ایجاد کنم به وسعت جغرافیای سیاسی و طبیعی شهرستان نهاوند تا تمام مردم نهاوند زیر این چتر قرار بگیرند.

بهرامنیا  افزود: من روز اول حضورم در این عرصه اعلام کردم، من آمده ام چتری ایجاد کنم به وسعت جغرافیای سیاسی وطبیعی شهرستان نهاوند، تا همه مردم  برای ساختن شهرستان نهاوند زیر این چتر قرار بگیرند، لازمه ساختن شهرستان هم ایجاد وحدت، همدلی و هم نوایی است.

خدمت به مردم اولویت اول شورا

شورای شهر هم مانند مجلس شورای اسلامی، یک نهاد مردمی و برخاسته از رای مردم محسوب می شود، وقتی می گوئیم باید به مردم احترام بگذاریم به این معنا نیست که این مردم یک قشر، طایفه یا جناح خاصی هستند بلکه این مردم همه اقشار جامعه را شامل می شوند که اعضای شورای شهر منتخب آنها هستند. که خوشبختانه مردمی بودن و در مسیر خواست و مطالبات مردم حرکت کردن اولویت مهمی بوده است که تعدادی از اعضا شورای شهر نهاوند در طول چهار سال گذشته آن را نصب العین تمام فعالیت و اقدامات خود کرده اند.

این مقدمه صرفا به این جهت بود که آنچه امروز نهاوند بدان نیاز دارد، محبت ،برادری ، گذشت ،همدلی ،احترام به یکدیگر ،حفظ کرامت انسانی ،دفاع از حقوق شهروندی ، نوع دوستی ،خیرخواهی وهمه فضائل اخلاقی برآمده از آموزه های دینی است تا با همدلی و برادری فضا را برای توسعه و پیشرفت مهیا کنیم.

طبیعتا عدم درگیری ها و آرامش بین جریانات و فعالان سیاسی و مسئولان بستری برای رشد اقتصادی و حرکت شهرستان به سوی آرمان‌های برنامه ریزی شده در برنامه توسعه شهرستان و سندهای چشم انداز است.بدون شک اختلاف در فکر و سلیقه در هر اجتماعی نه تنها امری طبیعی بلکه به اعتقاد بعضی علمای علم سیاست ضروری انگاشته شده است  اما اگر این اختلافات بیش از حد باشد و فراتر از نظریاتی که به منظور کمک به آرامش است مطرح شود یقینا دود آن در چشم همه مردم شهرستان می رود و تمام نیرو و انرژی مفید مردم و مسئولان را صرف بازی ها و بحث هایی می‌کند که جز اخلال در روند توسعه و پیشرفت شهرستان  ثمره ی دیگری ندارد.

این مطلب را با جملاتی از رهبر معظم انقلاب به پایان می‌بریم که فرمودند: «اگرچه در مسائل سیاسی اختلاف سلیقه وجود دارد اما این موضوع نباید وحدت و همدلی کشور را از بین ببرد»