سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 9622

صدای نهاوند:
فرماندار نهاوند گفت: یکی از مسائلی که به تازگی محیط زیست و گونه های جانوری را در این شهرستان تهدید می کند، افزایش شکار غیرمجاز پرندگان و به ویژه کبک است که باعث از بین بردن آنها در این منطقه می شود .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، کریم حمیدوند در ستاد اجرایی خدمات سفر نهاوند افزود: اداره محیط زیست در طول هفته گشتهایی را در مناطق کوهستانی و سراب ها انجام دهد و با اینگونه شکارچیان برخورد کند.
وی با انتقاد از صدور بی رویه مجوز اسلحه شکاری برای متقاضیان گفت: در حال حاضر برای هر کسی مجوز اسلحه شکاری صادر می شود که این مساله علاوه بر افزایش شکارهای غیرمجاز باعث ایجاد درگیری بین مردم و در مواقعی استفاده از آن در نزاع و درگیری ها می شود.
حمیدوند در ادامه نهاوند را یکی از شهرستانهای بالقوه استان در بخش گردشگری ذکر کرد و گفت: وجود سرابهای منحصر به فرد زمینه های رونق گردشگری را فراهم ساخته که در صورت ساماندهی و استقرار امکانات لازم می تواند گردشگری را در نهاوند رونق داده و آنرا در مسیر اقتصاد مقاومتی فعال کند .
وی افزود: با وجود بارشهای فراوانی که ابتدای سال نو در سراسر استان صورت گرفت و در برخی شهرستانها باعث کاهش تقاضای سفر شد اما در نهاوند نه تنها کاهش سفر نداشتیم بلکه ۲۲ درصد افزایش سفر به این شهرستان وجود داشت.
وی اظهار کرد: امروز رویکرد گردشگری به هتل های مجلل نیست بلکه آنان تمایل دارند که به مناطق بکر و سنتی سفر کنند لذا وظیفه ما این است که امکانات حداقلی مانند آب و برق و به ویژه سرویسهای بهداشتی را در این مناطق ایجاد کنیم تا آنان بدون داشتن مشکل به شهرستان سفر کنند.
فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه توسعه گردشگری نباید باعث آسیب رساندن به محیط زیست و منابع طبیعی شود افزود: به منظور جلوگیری از تخریب محیط زیست در مناطق گردشگری شهرستان که در سرابها واقع شده اند لازم است امکانات مورد نیاز ایجاد شود و نظارت کامل در این زمینه اعمال شود.
شهرستان نهاوند به واسطه داشتن سرابهای دل انگیز یکی از شهرستانهای مستعد در بخش گردشگری به ویژه اکوتوریسم می باشد که سالانه باعث جذب صدها هزار گردشگر به این مناطق می شود .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش