مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

  • کد خبر : 9859

صدای نهاوند:
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از برگزاری آیین گرامیداشت مفاخر هنری شهرستان نهاوند در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، محمود مصباح ظهر شنبه در آیین افتتاحیه نمایشگاه خوشنویسی در نهاوند، گفت: هنر خوشنویسی برگرفته از تاریخ و فرهنگ و هنر اصیل ایران اسلامی و نشات گرفته از اصالت و نهاد پاک و خدا جوی ماست که در غالب اثری هنری به تصویر کشیده می‌شود.

وی افزود: هنر خوشنویسی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و این موضوع اهمیت و جایگاه هنرمند خوشنویس را متمایز می‌کند.

مصباح عنوان کرد: در نمایشگاه خوشنویسی نهاوند شاهد خلق آثاری زیبا و خلاقانه از هنرمندی هستیم که سال‌های زیادی از عمر خود را صرف آموختن این هنر کرده است.

وی افزود: فعالان عرصه فرهنگ و هنر نهاوند کسانی هستند که بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تمام دارایی خود که همان هنر آن‌هاست را به ما عرضه می‌کنند و امروز ما مفتخریم خدمت رسان این هنرمندان در حوزه فرهنگ و هنر شهرستان باشیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور اساتید برجسته کشوری، برپایی نمایشگاه‌های مختلف خوشنویسی در ایام سال و به‌ویژه مناسبت‌های ملی و مذهبی، برگزاری دوره‌های آموزشی خوشنویسی در رده‌های مختلف سنی و در سطوح مختلف خطاطی و برگزاری آیین گرامیداشت مفاخر هنری شهرستان را از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده این اداره در سال جاری عنوان کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در رشد و توسعه این هنر در شهرستان قدم برداشته شود.

مصباح گفت: در این نمایشگاه ۵۰ اثر برگزیده در ۴ خط ثلث، نسخ، نستعلیق و شکسته‌نستعلیق از آثار هنرمند «صمد  سوری» از هنرمندان برجسته شهرستان نمایش داده شده است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه به مناست فرا رسیدن ایام مبارک و اعیاد شعبانیه در محل دائمی نمایشگاه هنرهای تجسمی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند از ساعت ۹ تا ۱۲ صبح و ۱۴ تا ۱۹ بعدازظهر آماده بازدید علاقه‌مندان و هنر دوستان است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش