- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

پیشرفت و توسعه مدیریت شهری از مسیر اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر است

وحید خزایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند اظهار داشت: شوراها نقش بسیار ارزشمندی در جامعه ایفا می کنند.شورا حلقه واسط بین حاکمیت و مردم است، در واقع شوراها باید با ایجاد فضای لازم، تعامل کافی بین دولت و ملت برای حل مشکلات مردم و پیگیری  امور جاری شهرها و روستاها بوجود آورند.

خزایی افزود: شوراها بعنوان یک امانت دار خوب به دور از بحث های سیاسی، جناحی ، حاشیه ای و محله ای می توانند به درستی عملکرد شهرداری ها را نظارت کنند تا موجب عمران و آبادی و توسعه متوازن عادلانه در سطح شهر ها، روستاهاو شهرستان شوند و این مهم مستلزم این است که اعضای شورا دارای تخصص و تجربه و همچنین از یک سلامت کامل اقتصادی و مالی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه مدیریت شهری از طریق جذب منابع درآمدی پایدار و دستیابی به اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر خواهد بود.

عضو شورای شهرستان نهاوند بیان داشت: در شرایطی که شهرداری ها با کمبود و محدودیت اعتبارات مواجه هستند و پروژه‌های عمرانی و خدماتی و… با حداقل هزینه همراه با رعایت کیفیت لازم اجرا می‌شود، تکیه به منابع داخلی گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی می‌باشد.

وحید خزایی اظهار داشت: اما آنچه مهم است و با توجه به سالی که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام‌گرفته، باید تمام طرح‌ها و برنامه‌های خود را در قالب سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی عملیاتی نماییم و این مهم می‌تواند موجب توسعه و رشد هرچه بیشتر شهرداری‌ها شود.

خزایی افزود: هرگونه پیشرفت و توسعه در سطح مدیریت شهری از مسیر دستیابی به اقتصاد مقاومتی امکان‌پذیر خواهد بود و زمانی می‌توانیم موفق باشیم که با فراهم آوردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف شهری تحول اقتصادی به‌صورت مطلوب را محقق نماییم.