- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

درمانگاه عمومی نهاوند به درمانگاه تخصصی ارتقا یافت

به گزارش پایگاه خبری صدای نهاوند، دکتر معصومه روزبهانی افزود: در سال گذشته در مجموع ۸۹ هزار و ۷۸۵ نفر به عنوان بیمار به داروخانه این درمانگاه مراجعه که پس از ویزیت پزشک ، ۲۷۷ هزار و ۶۱۶ قلم دارو به ارزش هفت میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال به صورت رایگان دریافت کردند.
وی افزود: علاوه بر این در سایر قسمت ها نیز هشت هزار و ۳۷۰ نفر به بخش آزمایشگاه ، چهار هزار و ۶۸۱ نفر به بخش رادیولوژی ، یک هزار و ۵۰۰ نفر به بخش قلب ، پنج هزار نفر به بخش مامایی ،۲ هزار و ۲۰۰ نفر به بخش تزریقات و ۲ هزار نفر در بخش پاراکلینیک و سایر بخشها مراجعه کرده که در مجموع رقمی بیش از ۶۵۹ میلیون و ۸۵۶ هزار ریال خدمات پزشکی به صورت رایگان به آنان ارائه شده است.
روزبهانی گفت: در سال گذشته ۱۰۲ هزار و ۳۹۰ نفر به این درمانگاه مراجعه کرده که سهم بخش پزشک عمومی ۶۹ هزار و ۳۹۶ نفر ، سهم بخش پزشک اطفال ۲۵هزار و ۶۴۹ نفر و سهم بخش دندانپزشکی هفت هزار و ۲۸۵ نفر بوده است.
وی افزود: به منظور رفاه حال بیشتر بیمه شدگان تامین اجتماعی برای نخستین بار یکی از ارزشمندترین اقدامات دولت در بخش درمان ، حذف دفترچه تامین اجتماعی و صدور ۱۰۰ درصدی نسخه ها به صورت الکترونیک بوده است که اجرای این طرح باعث افزایش رضایت مندی بیمه شدگان و رفاه حال آنها شده است .
روزبهانی ادامه داد: به منظور ارائه خدمات درمانی به بیماران مزمن ، پرونده هایی به صورت الکترونیکی برای آنان تشکیل و به صورت ماهانه دارو در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی گفت: با توجه به نیاز شهرستان و تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی و همچنین سیاست های دولت تدبیر در زمینه سلامت و عدالت اجتماعی با پیگیریهای انجام شده در درمانگاه تامین اجتماعی این شهرستان سال گذشته از درمانگاه عمومی به درمانگاه تخصصی ارتقا یافت و به این مطالبه مردم نهاوند پس از چندین سال پاسخ داده شد.
وی با بیان اینکه این درمانگاه در سال ۹۱ به دلایل مختلف دارای یک پزشک بود و در معرض تعطیلی قرار گرفت که با رویکردهای دولت در حال حاضر این درمانگاه به یک درمانگاه تخصصی در سطح استان تغییر شکل داده است گفت: این آمادگی در این بیمارستان وجود دارد که در صورت وجود پزشک متخصص قلب ، داخلی و رادیولوژی این بخشها را فعال کرده و سطح ارائه خدمات خود را گسترش دهد.
روزبهانی گفت: در حال حاضر این درمانگاه دارای سه پزشک عمومی ، یک پزشک متخصص اطفال ، و بخشهای رادیولوژی ، دندانپزشکی ، تزریقات و پانسمان داروخانه و واحدهای پشتیبانی است که به طور متوسط روزانه بیش از ۵۰۰ نفر از مراجعان را پذیرش و خدمات درمانی به آنان ارائه می دهد .
در حال حاضر بیش از ۴۰ هزار نفر از جمعیت ۱۹۰ هزار نفری نهاوند زیر پوشش تامین اجتماعی هستند.