سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10025

صدای نهاوند:
شامگاه یک شنبه 24 رادیبهشت با حضور وزیر راه و شهرسازی ایستگاه راه آهن فیروزان نهاوند افتتاح شد و همچنین راه آهن ملایر- فیروزان به طول ۶۷ کیلومتر به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری صدای نهاوند، عباس آخوندی در سفر امروز خود به غرب کشور پس از افتتاح ایستگاه راه آهن ساوه با قطار به سمت استان همدان سفر خود را ادامه داد و ایستگاه راه آهن فیروزان را افتتاح کرد.

گفتنی است هزینه ساخت این ایستگاه بالغ بر ۲۲ میلیاردتومان بوده و این پروژه در زمینی به مساحت ۱۷ هکتار اجرا شده که مساحت زیربنای ساختمان ایستگاه بالغ بر ۶ هزار و ۹۰۰ مترمربع است.همچنان همزمان با افتتاح ایستگاه راه آهن فیروزان، خط آهن ملایر به فیروزان به طول ۲۷ کیلومتر به بهره برداری رسید.

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از راه آهن ملایر به فیروزان نهاوند افزود: در گذشته رکورد سالانه بیشتر از ۳۰۰ کیلومتر ریل گذاری در کشور نداشتیم اما با توجه به تعهدی که ما با مردم داشته ایم با استفاده از توان متخصصان داخلی امسال ۸۳۸ کیلومتر راه آهن ریل گذاری و بهره برداری شد .
وی افزود: تلاش مابر این است که ظرف ۲ سال آینده این رکورد را به ۱۰۰۰ کیلومتر در سال افزایش دهیم که این اتفاق بزرگی در توسعه شبکه ریل گذاری کشور بوده و نشان دهنده توانمندی متخصصان داخلی ما می باشد .
وی افزود: راه آهن غرب کشور یکی از مهمترین شبکه های ریلی کشور و بخشی از کریدور شرق به غرب کشور می باشد که می تواند علاوه بر جابجایی مسافران این منطقه ، کشورمان را به عراق و سوریه و در نهایت بندر لاذقیه متصل کند .
آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ طرح ریلی در سراسر کشور در حال انجام می باشد افزود: با توجه به توان بالای متخصصان کشوری هیچگاه ما به این اندازه در کشور به طور همزمان این همه عملیات ریل گذاری نداشته ایم .
وی افزود : راه آهن ملایر به سمت کرمانشاه تا ایستگاه فیروزان تکمیل و بهره برداری شده و طبق برنامه ریزیهای به عمل آمده تا پایان خردادماه کار ریل گذاری به کرمانشاه به اتمام خواهد رسید و طی یک برنامه دوساله کار رسیدن قطار به مرز خسروی اتمام خواهد یافت.
وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات ریلی در پنج استان به طور همزمان در دست اقدام می باشد افزود: در حال حاضر در استانهای آذربایجان غربی ، شرقی ، ایلام و کردستان و کرمانشاه کار ریل گذاری به شدت در حال انجام است که امیدواریم تا پایان شهریور با اتمام کار انها این پنج استان به هم متصل شوند .
وزیر راه و شهرسازی افزود: علاوه بر این عملیات اجرایی راه آهن و ریل گذاری در استانهای اردبیل ، چهار محال و بختیاری ، بخشهایی از فارس و بوشهر در سال ۹۶ فعال خواهد شد .
وی گفت: منطقه زاگرس که ۱۷ میلیون تن جمعیت در ان زندگی می کند یکی از مناطق مهم کشور می باشد که مهد تمودن ایرانیان نیز می باشد لذا ما قصد داریم برای تسریع در ارتباطات این منطقه آزاد راه بندر امام تا شمال غرب کشور را نیز عملیاتی سازیم .
وی گفت: همچنین ما در نظر داریم که راه آهن ملایر به همدان و همدان به سنندج را پیگیری کنیم و تنگناهایی غرب کشور در زمینه صنعت ریل را جبران نمائیم تا بتوانیم بیشترین خدمات ریلی را به مردم داشته باشیم .
در این مراسم استاندار همدان نیز گفت: در کشور نهضت ریل گذاری و ایجاد خط آهن به طور بی سابقه ای شروع شده به گونه ای که در پنج استان کار ریل گذاری به طور همزمان در حال انجام می باشد.
محمد ناصر نیکبخت افزود: مردم در ۲۹ اردیبهشت به پای صندوقهای رای بیایند تا این نهضت همچنان تداوم داشته باشد و خدمت به مردم متوقف نگردد.
وی افزود: در این کشور روزانه یک هزار و ۹۵۰ متر ریل گذاری صورت می گیرد که در نوع خود کاری بی سابقه در صنعت ریل گذاری است که توسط متخصصان داخلی و فرزندان این مرز و بوم انجام می شود .
وی افزود: البته خدمت رسانی در حوزه راه فقط به راه آهن ختم نمی شود بلکه دولت در زمینه راههای روستایی ، آزاد راهها وساخت بیمارستان و مسکن برای مردم موفقیتهای قابل توجهی داشته است .
قابل ذکر است که راه آهن غرب کشور شامل راه آهن اراک به ملایر ، فیروزان ، کرمانشاه و در نهایت مرز خسروی می باشد که تا کنون بخشهای زیادی از آن تا ایستگاه فیروزان نهاوند مورد بهره برداری قرار گرفته و طبق برنامه تا پایان خرداد ماه سال جاری نیز به کرمانشاه خواهد رسید و از آنجا به سمت مرز خسروی امتداد خواهد یافت .

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

  1. ایالت نهاوندبزرگ غرب کشور گفت:

    ما به عنوان شهروندان نهاوندی به نداشتن ایستگاه در داخل شهر نهاوند اعتراض داریم .و از دولت میخواهیم هر چه سریعتر نسبت به بی تفاوتی مسئول مربوطه اقدام و به نظرات مردم بزرگ ایالت نهاوند اهمیت دهد.و ایستگاه درون شهری راه آهن نهاوند را در دستور کار خود قرار دهد.از نماینده فعلی خواستار پیگیری مسمتر هستیم.ایالت نهاوند زنده باد.

    • علی گفت:

      ایستگاه راه آهن را نمی توان درون شهر ساخت چون فضای بزرگ و مناسب برای یک ایستگاه بسیار گران تمام می شود، باید شهرداری یک خط ویژه اتوبوس از داخل نهاوند به ایستگاه راه آهن برقرار کند که مشکل شهروندان در دست رسی به ایستگاه قطار برطرف شود

  2. محمد گفت:

    بدون نداشتن ایستگاه در داخل شهر عملا کاربردی ندارد.

  3. محمد امین گفت:

    شرکت جهاد نصر کرمانشاه کوتاهی کرده یا مسئولان نهاوند یا مسئولان دولت.هر کس بوده مردم بزرگ نهاوند او را نخواهند بخشید.

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش