سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 10895

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند:

آمار عمل سزارین در نهاوند کاهش یافت

صدای نهاوند:
مدیر شبکه بهداشت شهرستان نهاوند گفت: ایجاد مشوق های لازم برای انجام زایمان طبیعی در طرح تحول نظام سلامت موجب شد در یک سال گذشته آمار عمل سزارین در این شهرستان 65 درصد کاهش یابد.

به گزارش صدای نهاوند  مومن علی دارابی افزود: در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، عملیات اجرای طرح هتلینگ در بیش از ۶هزار مترمربع در ۱۸ بخش بیمارستان های آیت الله علیمرادیان و شهیدحیدری نهاوند با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال از سوی دولت تدبیر و امید اجرایی شد.
وی ادامه داد:همچنین طرح استانداردسازی تجهیزات پزشکی با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال در این ۲ بیمارستان در حال انجام است که تاکنون ۹۰ درصد پیشرفت داشته و رضایتمندی ۹۳ درصدی بیماران از محیط فیزیکی و تجهیزاتی بیمارستان ها را به دنبال داشته است.
وی حضور پزشکان مقیم در بیمارستان برای افزایش پاسخگویی در طول شبانه روز را از برنامه های طرح تحول سلامت عنوان کرد و گفت:به منظور تضمین دریافت خدمات درمانی مناسب در ساعات شبانگاهی و روزهای تعطیل ، طرح پزشک مقیم اجرایی شد و بر این اساس هر شب، چهار پزشک متخصص در بیمارستانهای نهاوند مقیم شده اند .
مدیر شبکه بهداشت نهاوند گفت: هم اکنون پس از چهارسال اجرای طرح تحول سلامت، بیش از ۱۹۰هزار نفر در این شهرستان زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند و سطح پوشش این بیمه از ۸۸ درصد به ۹۹ درصد رسیده و خدمات پوششی آن برای شهروندان کم بهره و محروم به صورت رایگان انجام می شود.
دارابی افزود: در بسته خدمتی ارتقای کیفیت معاینه ویزیت پزشکان تلاش شده پزشکان با افزایش زمان معاینه و رعایت استانداردها در مراکز دولتی کیفیت خدمات خود را افزایش دهند تا افزون بر اهمیت دادن به معاینات و تشخیص های بالینی ، از اقدامات غیر ضروری پاراکلینیکی و تشخیصی خودداری شود.
وی بیان کرد: در چهارسال گذشته ۵۹ پزشک عمومی و ۴۳ متخصص در مراکز خدمات جامع سلامت و کلینیک های دولتی و اورژانس ،بیماران مراجعه کننده را با رعایت استاندارد معاینه کرده اند .
مدیر شبکه بهداشت نهاوند راه اندازی وتجهیز یک پایگاه اورژانس ۱۱۵ در شهر گیان ، کسب مجوز راه اندازه ۲ پایگاه اورژانس شهری و جاده ای درشهرک شهید حیدری و سه راهی فارسبان نهاوند، جذب ۶ دستگاه آمبولانس، احداث یک کلینیک تخصصی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و توسعه و ساخت اورژانس و بلوک زایمانی در بیمارستان علیمرادیان با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را از دیگر فعالیت های انجام شده در قالب طرح تحول سلامت عنوان کرد .
مدیرشبکه بهداشت نهاوند با مقایسه برخی شاخص های درمانی قبل و بعد از اجرای طرح گفت: افزایش تعداد پزشک خانواده از ۱۵ نفر در سال ۹۲ به ۲۵ نفر در سالجاری، افزایش تعداد ماما از ۴۲ نفر در سال ۹۲ به ۳۲ نفر در سالجاری، ساخت و نوسازی ۱۵ خانه بهداشت و تجهیز ۷۸خانه بهداشت با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال از طرح هایی بوده که در این شهرستان اجرایی شد .
وی نوسازی وتجهیز مرکز آموزش بهورزی شهرستان با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار، نوسازی هشت مرکزخدمات جامع سلامت با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، ساخت و تعمیر ۱۹ محل زیست پزشک با اعتبار ۴۳ میلیارد ریال و تجهیز ۱۹ مرکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با اعتبار هفت میلیارد ریال را از عمده ترین برنامه های اجرا شده در قالب طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان برشمرد./ایرنا

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش