سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 11270

صدای نهاوند:
امام جمعه نهاوند گفت: یاوه سرایی ترامپ که مورد اعتراض خود آمریکایی ها هم قرار گرفته است باید توسط دولت و ملت ایران با قاطعیت پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این نهاوند اظهار داشت: سخنرانی رئیس جمهور ایران در سازمان ملل منطقی، مستدل، آگاهانه و دنیا پسندانه ایراد شد که توانست در برابر یاوه سرایی های ترامپ مطلب را روشن کند اما همه وظیفه داریم ملت با راهپیمایی، وزارت امور خارجه با اقدامات سیاسی و دولت با کارهای عملی اجازه ندهیم حرمت این انقلاب و ملت شریف ایران شکسته و خدشه دار شود.

مغیثی افزود: علت این همه عصبانیت آمریکا و اسرائیل از ایران معلوم است، اینها قصد داشتند خاورمیانه بزرگ تشکیل دهند و کشورهای اسلامی را سرکوب کنند تا اسرائیل بعنوان مرکز قدرت منطقه معرفی شود، به همین جهت گروه های تکفیری مانند داعش و النصره و ..را به وجود آوردند اما با تمام این ضررهای که زدند موفق نشدند چون ایران اسلامی با اقتدار ورود پیدا کرد.

وی در ادامه با اشاره به فرار رسیدن  هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک گنجینه بسیار عظیمی است که باید تمام ابعاد آن برای نسل جوان تعریف شود، چون نسل جوان در آن زمان نبوده و نمی داند چه خبر بوده است ۸ سال ایران به تنهایی از خودش در برابر همه دشمنان آمریکا، اروپا، شوروی و تمام کشورهای عربی دفاع کرد اما به لطف خدا ایران ماند و دشمنان ما به جان هم افتادند تا در نهایت ذلیل و نابود شدند.

امام جمعه نهاوند بیان داشت: دشمن در ۸ سال دفاع مقدس موفق نشد ملت ایران را از دین جدا کند اما در حال حاضر با تهاجم فرهنگی قصد دارد این کار را انجام دهد به همین علت باید در هفته دفاع مقدس از وجود افرادی برای سخنرانی در مدارس استفاده شود که در طول ۸ سال دفاع مقدس حضور داشته اند.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی افزود: طرح همه پرسی کردستان عراق یک طرح آمریکایی و اسرائیلی است که همه کشورهای منطقه آن را محکوم کردند و اگر انجام شود در شمال عراق یک منطقه بحران به وجود خواهد آمد.

مغیثی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم گفت: در ماه محرم افرادی قبض در دست می گیرند و در داخل خیابان، کوچه و بازار با اسرار از مردم پول می گیرند این درست نیست، تکدی گری برای امر عزاداری کار غلطی است اگر فرد را می شناسید و مورد اعتماد است کمک کردن مشکلی ندارد اما در غیر این صورت کمک نکنیدخصوصا اینکه افراد نابابی تحت عنوان کمک به هیئت از مردم سواستفاده می کنند کمک می گیرند بعد هم معلوم نیست کجا خرج می شود.

وی بیان داشت: اگر همه برنامه های هیئت های عزاداری سینه زنی و روضه باشد و بیان احکام، سخنرانی و تفسیر قرآن نباشد این جلسات ناقص است به همین خاطر هیئت های عزادار سعی کنند دقایقی از وقت جلسه را به سخنرانی و بیان اهداف قیام امام حسین(ع) اختصاص  بدهند تا جلسه عزاداری کامل شود.

امام جمعه نهاوند گفت: بلندگوهای مساجد و هیئت ها نباید مزاحم مردم باشند و ساعت ۲۳ شب بلندگوهای بیرون مسجد باید خاموش باشند و عزاداری در داخل مسجد و حسینیه انجام شود.

مغیثی در مورد محدود شدن ایستگاه های صلواتی گفت: ایستگاه های صلواتی بعلت بعضی از مسائل امنیتی محدود شده است حالا در نهاوند خبری نبوده اما در برخی شهرهای بزرگ دشمن از همین ناحیه ضربه زده و از طریق شربت و غذای مسموم اقداماتی انجام داده است لذا باید کنترل و نظارت شود چون به نفع کل جامعه است.

وی در پایان افزود: همکاری ادارات و نهادها در سیاه پوش کردن شهر مشهود نیست و این برای شهر نهاوند مناسب نیست.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش