سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 11982

صدای نهاوند:
رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند با اشاره به تأمین اعتبار کاوش محله دوخواهران، از کاوش این منطقه به منظور کشف معبد لائودیسه خبر داد.

به گزارش صدای نهاوند، محسن جانجان گفت: در سال ۱۳۲۲ به صورت اتفاقی کتیبه‌ای از دوران سلوکی در محله دوخواهران نهاوند کشف می‌شود، که بر روی این کتیبه نوشته شده «آنتی اخس سوم» به حاکم وقت نهاوند دستور می‌دهد که «به میمنت اینکه همسر من لائودیسه به ملکه خواهر ارتقا یافته است؛ شما معبدی را در شأن و منزلت همسرم در نهاوند بساز» بر این اساس و طبق این کتیبه در سال ۱۳۲۷ کل محله دوخواهران چون محل احتمالی معبد مشخص نبوده، به ثبت آثار ملی می‌رسد.

جانجان گفت: در ادامه از آقای «رومن گیرشمن» می‌خواهند محله دوخواهران را کاوش کند که در ابتدای بررسی محل، متوجه ساخت‌ و سازهای زیاد و متراکمی در محله دوخواهران شده و به معاونش «لوئی لوبر» می‌نویسد به علت ساخت و سازهای عظیمی که در این منطقه است، امکان کاوش وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کاوش فصل دوم در سال ۹۰ و فصل سوم در سال ۹۱ انجام شد، اظهار کرد: این در حالی است که هنوز هم محل اجتماعی معبد لائودیسه کشف نشده و به فصل چهارم کاوش‌ها مانده است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری نهاوند بیان داشت: با توجه به تأمین اعتباری که به همت اداره‌کل میراث فرهنگی و حمایت استاندار، نمایندگان مجلس و مسئولان شهرستان صورت گرفته،فصل جدید کاوش معبد در اردیبهشت و خردادماه سال آینده شروع می شود.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش