سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 14371

صدای نهاوند:
مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی فیلم مستند «پرواز در غربت‌العماره» با موضوع رشادت‌های آزاده شهید علی احمد قیطاسی در اردوگاه العماره عراق از شهدای شهرستان نهاوند از سیمای استانی پخش می‌شود.

به گزارش صدای نهاوند، مهدی دهقان‌نیری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی فیلم مستند «پرواز در غربت‌العماره» با موضوع رشادت‌های آزاده شهید علی احمد قیطاسی در اردوگاه العماره عراق از شهدای شهرستان نهاوند از سیمای استانی پخش می‌شود.

وی گفت: این فیلم مستند که در مورد رشادت‌های این شهید دلاور در اردوگاه العماره عراق است ۲۶ مردادماه بعدازظهر جمعه از شبکه استانی صداوسیمای مرکز همدان پخش می‌شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان گفت: شهید قیطاسی سال گذشته به‌ عنوان شهید شاخص سال استان همدان انتخاب شد و این خانواده دو شهید و یک جانباز با پدری ایثارگر و رزمنده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است که این موضوع اهمیت ساخت این مستند را دوچندان کرد.

وی افزود: کارگردانی و نویسندگی این فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای را جانباز سرافراز علی کاظم نادری از مستندسازان خوب دفاع مقدس انجام داده و علی سهرابی نیز کار تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید آن را بر عهده داشته است.

دهقان‌نیری اظهار کرد: این دومین فیلم مستندی است که با موضوع رشادت‌های شهدای نهاوند در طول دوران دفاع مقدس توسط این کارگردان جانباز نهاوندی مقیم تهران با هزینه شخصی انجام و برای پخش در اختیار صداوسیما قرار می‌دهد.

وی با اشاره به ساخت نخستین فیلم مستند این کارگردان انقلابی با موضوع شهدای دره ابراهیم، افزود: سال گذشته فیلم شهدای دره ابراهیم این کارگردان متعهد و انقلابی از شبکه استانی همدان پخش شد و شهدای العماره دومین فیلم آقای نادری برای این شبکه است و قرار است مستند کربلایی میرحیدر با موضوع پیر غلامان اهل‌بیت(ع) تا قبل از محرم تحویل این مرکز شود.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان بیان کرد: هنرمندان متعهد و انقلابی که می‌توانند مستندهای فاخر و خوبی را در شهرستان‌ها و مرکز استان تولید کنند صداوسیما می‌تواند پس از تائید آثار آن‌ها را پخش کند.

وی افزود: موضوع فیلمی که جمعه از شبکه استانی پخش می‌شود شهدای آزاده اردوگاه العماره عراق هست که خانواده شهیدان قیطاسی باوجود گذشت سالیان سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز همان روحیه ایثار و گذشت و فداکاری رادارند.

دهقان‌نیری با بیان اینکه در این فیلم به موضوع دو شهید خانواده شهید قیطاسی پرداخته‌ شده است، گفت: سردار شهید علی‌محمد از نیروهای سپاه در منطقه بازی‌دراز حماسه‌ها آفرید و جانباز شد و در روز عید قربان سال ۶۹ به دیدار معبود شتافت.

وی گفت: علی‌احمد فرزند دیگر چندین بار از طریق بسیج عازم جبهه شد و سپس وارد ژاندارمری و نیروی انتظامی فعلی شد و با شجاعت خویش جزو دسته شناسایی و اطلاعات عملیات شد؛ او بعد از اسارت و مفقودالاثری در حالی‌ که مقدمات آزادی‌اش فراهم‌ شده بود به خاطر دفاع از حق آزادگان از آزادی خود گذشت و با درگیری با عراقی‌ها در اردوگاه توسط بعثی‌ها به شهادت رسید.

مدیرکل صداوسیمای مرکز همدان، اظهار داشت: فرزند سوم خانواده هم‌سالیان سال است به خاطر گاز‌های شیمیایی با درد‌های ناشی از آن دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه خانواده آقای قیطاسی و پدر خانواده به‌ جز حقوق بازنشستگی خویش هیچ سهمی از انقلاب برای خود قائل نیستند خاطرنشان کرد: پدر این سه شهید و جانباز و ایثارگر معتقد هستند ایثار، شجاعت، شهامت و شهادت را با هیچ‌چیز مادی نمی‌توان جایگزین و عوض کرد.

دهقان‌نیری گفت: در این مستند ۳۰ دقیقه‌ای از صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس و اردوگاه اسراء در عراق و العماره استفاده و با آزادگانی که در این اردوگاه دوران اسارت خود را سپری کرده‌اند دیدار و گفت‌وگو شده است.

وی افزود: مستند «پرواز در غربت‌العمار» با همکاری بسیج رسانه نهاوند و مرکز اسناد و آرشیو کانون فرهنگی و هنری شهید سهرابی و کارگردان و نویسنده نهاوندی مقیم تهران علی‌کاظم نادری ساخته شده است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش