سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 15015

صدای نهاوند:
در حکمی جالب قاضی خوش فکر دادگستری نهاوند، 3 محکوم را که برای نخستین مرتبه مرتکب جرم شده بود به‌جای محکوم‌کردن به حبس به نظافت و پاکیزگی در سه سراب نهاوند محکوم کرد.

روح الله عسگری قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری نهاوند، در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند اظهار داشت: ۳ محکوم  که برای اولین بارمرتکب جرم شده بودندو سابقه کیفری هم نداشتند و شاکی خصوصی پرونده های آنان نیز رضایت داده بودند بر اساس ماده  ۶۱۶ قانون مجازات اسلامی به  ۶ ماه نظافت و پاکیزگی در سراب های گیان، گاماسیاب و فارسبان مکلف شدند.

عسگری گفت: در کل این آرا برای کسانی که جرایم سبک غیرعمد مرتکب شده و سابقه کیفری ندارند، صادر می‌شود. همچنین این طرح برای محکومانی اجرا می‌شود که سابقه قبلی نداشته و در جرایم عمد تا یک‌سال حبس و جرایم غیرعمد تا ٢‌سال حبس محکوم شده‌اند.

وی افزود: این احکام در تغییر نگرش جامعه نسبت به مجازات حبس جهت کار آمدی، اصلاح، تربیت و جلو گیری از بروز آسیب های اجتماعی متعدد برای زندانی و خانواده ها آنان صادر شده است.

قاضی شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری نهاوند گفت: این چنین مجازات به خاطر این تعیین می‌شوند که مجرم، به‌جای زندانی شدن، خدمتی به جامعه‌اش کرده باشد.

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش