سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 15687

صدای نهاوند:
مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه استخرهای پرورش ماهی شهرستان به مدت یک سال فاقد هرگونه فعالیت بوده است، اظهار کرد: این مراکز پرورش ماهی با مساعدت دولت دوباره به فعالیت بازگشتند.

به گزارش صدای نهاوند، حسین خردمند با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰ واحد پرورش ماهیان سرد آبی از نوع قزل‌آلا در این شهرستان، از ایجاد نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا در نهاوند خبر داد.

حسین خردمند در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه شهرستان نهاوند با وجود سراب‌های فراوان قطب مهم شیلات استان همدان محسوب می‌شود، افزود: شاخص‌ترین نوع ماهی قزل‌آلا توسط شرکت قزل دانش به عنوان نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا تولید می‌شود به طوریکه این مرکز مجوز تولید ۲۰۰ میلیون تخم و ۲۰۰ تن ماهی را داراست که می‌تواند به تمامی نقاط کشور صادرات بچه ماهی را نیز داشته باشد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌های مراکز پرورش ماهی بیماری VHS است، اظهارکرد: در سالهای ۹۳ و ۹۴ تلفات و خسارات زیادی به واحدهای پرورش ماهی ازجمله واحدهای شهرستان نهاوند وارد شد.

خردمند با اشاره به خسارت وارده به مراکز پرورش ماهی شهرستان نهاوند، مطرح کرد: خسارت وارده بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده که منبع شیوع این بیماری از طریق آلوده کردن آب از قسمت سرچشمه سراب گاماسیاب تشخیص داده شد.

خردمند با اشاره به مقدار تولید ماهی این شهرستان، خاطرنشان کرد: شهرستان نهاوند تولید ۲۲۰ تن ماهی قزل‌آلا و ۲۰۰ تن ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است./ایسنا

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش