سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 16228

صدای نهاوند:
سدگرین نهاوند، برای دومین بار طی 7 سال گذشته با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار صدای نهاوند، سد گرین نهاوند برای اولین بار با حضور رحیمی معاون اول احمدی نژاد رئیس جمهور پیشین در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد اما بعد از یک سال این پروژه تعطیل شد، اما با پیگیری حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند این سد مجددا در روز سه شنبه ۱۷ بهمن با حضور وزیر نیرو کلنگ زنی شود.

وزیر نیرو در این مراسم گفت: این سد برای تأمین مصرف آب شرب و صنعت نهاوند و حومه با حفظ میزان حق‌آبه کشاورزی و باغات پایین‌دست در افق ۱۴۲۰ با جمعیتی بالغ بر حدود ۲۴۰ هزار نفر ساخته شده که پاسخگوی نیاز آبی ۲۵ سال آینده شهرستان نهاوند و حومه آن خواهد بود.

رضا اردکانیان افزود: سد گرین با افق تأمین آب شرب و تأمین آب اراضی کشاورزی شهرستان نهاوند در دولت دهم کلنگ‌زنی شد که کمبود اعتبارات باعث خارج شدن این سد از چرخه اجرایی شد. تخصیص اعتبار به این سد در دولت یازدهم و دوازدهم موجب بازگشت به چرخه اجرا و ادامه فعالیت عمرانی در آن شد تا با توجه به شرایط کمبود آب به‌ویژه در آینده، تامین‌کننده نیاز شهرستان در زمینه آب شرب و کشاورزی باشد.

اردکانیان بیان کرد: این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی، ۶۰ متر ارتفاع از پی دارد و طول تاج آن ۳۷۵ متر است. مخزن این سد برای رقوم نرمال ۱۰ میلیون متر مکعب در نظر گرفته شده و حجم بدنه آن ۱٫۶ میلیون مترمکعب است.

وی اظهار کرد: تأمین آب شرب شهرستان نهاوند و روستاهای تابعه، تأمین آب مورد نیاز صنعت این شهرستان، کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و فراهم نمودن امکانات تفریحی و سیاحتی از جمله اهداف اجرای این سد است.

گقتنی است: محدوده حوضه آبریز سد مخزنی گرین از شمال به حوضه آبریز گاماسیاب ـ نهاوند، از شرق به حوضه آبریز انگهران (سرشاخه‌های خرچنگ‌رود)، از جنوب به حوضه آبریز رود کهمان (سراب الشتر) و از غرب به حوضه آبریز تازه‌ناب و خاوه منتهی می‌شود.
سد مخزنی گرین که هم‌اکنون ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، در فاصله ۱۶ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان نهاوند واقع شده است.

 

 

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش