سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 16543

صدای نهاوند:
چهارشنبه سوری و شب عید سنتی دیرینه است که هر ساله در شب آخرین سه شنبه سال برگزار می‌شود. این جشن باستانی نیز همچون سایرین تشریفات خاص خود را دارد که از جمله آنها روشن کردن آتش است. مردم پس از به پا کردن آتش به رسم دیرین با پریدن از روی آن آرزو می‌کنند تا سالی توام با شادی و تندرستی باشد.

به گزارش صدای نهاوند، اما چندی است در کشورمان عده‌ای با زیرپا گذاردن این آیین، اقداماتی را انجام می‌دهند که متاسفانه شیرینی این رسم را به تلخی تبدیل می‌کند. آنها با استفاده از مواد منفجره دست ساز بسیار خطرناک جان شهروندان را تهدید می‌کنند و چه بسا اتفاقات ناگوار و ناخوشایندی که در این شب رخ می‌دهد.

ما مخالف و خواهان حذف چهارشنبه سوری و مراسم شب عید نیستیم فقط از شما می خواهیم «با لبخند به استقبال نوروز  برویم»، «مواظب کودکان و بیماران باشیم»

 هر سال در روزهای آخر سال، خبرنگاران در رسانه های مختلف با نشان دادن تصاویری از قربانیان چهارشنبه سوری و مراسم شب عید تلاش می کنند تا خانواده ها،کودکان، نوجوانان و جوانان را در جریان خطرات و عواقب، بازی با سرگرمی های خطرناک آگاه کنند.

امسال نیز در آستانه چهارشنبه پایان سال و شب عید که متاسفانه چندسالی است با بدعت هایی با انفجار مواد محترقه و منفجره همراه شده برای هشدار به شهروندان عزیز و نیز پیشگیری از تکرار حوادث تلخ گذشته درخواستی از شما داریم و تاکید می کنیم ما هم مثل شما مخالف مراسم چهارشنبه سوری و شب عید نیستیم اما بیایم به وسایل پر خطری که در مراسم چهارشنبه سوری و شب عید مورد استفاده قرار می گیرند “نه” بگویند.

بدون شک مراسم چهارشنبه سوری و شب عید امسال هم بدون ترقه و مواد محترقه به پایان نمی رسد اما درخواست ما این است که مردم دراین دو مراسم سلامتی خود را فدای یک لحظه لذت نکنند.

بسیاری از خبرنگاران و رسانه ها نیز همانند برخی از اقشار جامعه، با از بین بردن سنت ها مخالف هستند و تاکید آنها نیز این است که کمپین نه به چهارشنبه سوری به معنای حذف سنت چهارشنبه سوری نیست درخواست ما از شما فقط چند جمله ، «چهارشنبه سوری بی خطر» تا امسال چهارشنبه سوری و شب عید کم خطر تری را داشته باشیم.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش