جلسه واگذاری ۱۰۴ قطعه زمین به متقاضیان نهضت ملی مسکن نهاوند برگزار شد

مردم نان تیره و سبوسدار مصرف کنند

خدمات دولت سیزدهم به نحو شایسته اطلاع رسانی شود

دستگیری سارق احشام در نهاوند

سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

  • کد خبر : 17346

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نهاوند:

کاوش معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران نهاوند متوقف شد

صدای نهاوند:
رئیس اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری نهاوند، گفت: کاوش معبد لائودیسه در منطقه دو خواهران به طور متوقف و ادامه کاوش در محل دیگری انجام می شود.

محسن جانجان در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: ادامه عملیات اجرایی فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران بعلت اتمام مهلت ۴۵ روزه کاوش متوقف و ادامه کاوش در منطقه دیگری در حومه شهر نهاوند، که به تازگی تعدادی قبر متعلق به دوره سلوکی در آن کشف شده است ادامه خواهد یافت.

جانجان گفت: برای ادامه کاوش و حفاری در منطقه دوخواهران با توجه به وجود امامزاده و مسجد نیازمند رایزنی و اخذ تعدادی مجوز هستیم که تا زمان دریافت این مجوزها، عملیات کاوش در منطقه دوخواهران متوقف می شود.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات کاوش معبد لائودیسه در منطقه دوخواهران وجود بافت متراکم فرسوده و واحدهای مسکونی است که مانع کار حفاری شده اند و با توجه به تملک این واحدهای مسکونی پیش بینی می شود ادامه کار کاوش به فصل های دیگر کشیده،شود.

رئیس میراث فرهنگی نهاوند بیان کرد: در فصل چهارم کاوش معبد لائودیسه ستون و سر ستون های از دوران سلوکیان و دستکندهای کشف شد که نشان می دهد معبد لائودیسه قطعا در منطقه دوخواهران نهاوند است.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش