سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 19170

صدای نهاوند:
هفته پیش وضعیت ۴۳ شهرستان کشور که نام نهاوند هم در میان آنها بود، از طرف ستاد ملی کرونا از قرمز گذشت و بحرانی اعلام شد، تبعات این خبر اعمال محدودیت های شدید از جمله مشاغل گروه های ۲،۳،۴ بود.

به گزارش صدای نهاوند، اعمال محدودیت ها و تعطیلی گروهی از اصناف از دوشنبه هفته پیش آغاز شد و این هفته بعلت عدم تغییر در وضعیت شهرستان ها یک هفته دیگر تمدید شد، اما در این میان نظرات مردم قابل تامل است:

۱-سوال اکثر مردم این بود که چرا این تعطیلی ها با توجه به وخامت اوضاع برای بانک ها، ادارات، دفاتر پیشخوان و… که از کانون های مهم تجمع مردم هستند، اعمال نشد؟

۲-در تعاریف مشاغل زیر گروه های ۲،۳،۴ ابهاماتی وجود داشت و نام برخی مشاغل در میان لیست اعلام شده وجود، نداشت مانند لوازم یدکی ها، کافی نت ها و… به همین علت برای تعطیلی یا عدم تعطیلی برخی صنوف تصمیم نهایی را ستاد مبارزه با کرونای شهرستان گرفت که ابهاماتی در تعطیلی و عدم تعطیلی برخی صنوف وجود دارد.

۳- هنوز علت تعطیلی مغازه های داروهای گیاهی، لوازم بهداشتی، لوازم یدکی خودرو و موتور(با وجود فعالیت مغازه های مکانیکی) از طرف ستاد مبارزه با کرونا اعلام نشده است؟؟

۴- مدیریت و نظارت کامل بر تعطیلی گروه های اعلام شده نکته مهم و کلیدی این محدودیت ها است که باید به صورت مستمر و به دور از هر گونه تبعیض و بی عدالتی مورد توجه قرار بگیرد.

۵-وقتی مشاغل مورد نظر تعطیل می شوند و حفظ جان و سلامتی مردم اولویت اصلی عنوان می شود، دیگر پذیرفته و قابل توجیه نیست عده ای از مغازه داران مثلا زرنگی کنند و درب مغازه های خود را به بهانه های مختلف مانند نظافت و یا تعمیر و… تا نیمه باز کنند و وقتی اکثر همکاران وی تعطیل هستند، اقدام به فروش کنند.

۶- قرار شد، تعطیلی برای همه مشاغل زیر مجموعه گروههای ۲و ۳و ۴ باشد، اما متاسفانه می بینیم عده ای از مغازه داران هم دست فروش شده اند و در نقاط مختلف به همراه سایر دستفروشان اقدام به دست فروشی می کنند.

۷- اینکه عده ای از اصناف هم به صورت پنهانی عده ای را وارد مغازه کنند و بعد از اتمام خرید درب را باز کنند تا بیرون بروند، بی احترامی به همکارانی است که با توجه به شرایط بد اقتصادی و مشکلات متعدد، به احترام سلامتی مردم تعطیل کرده اندـ

۸- مردم انتظار دارند مسئولان در برخورد با برپا کنندگان مراسم ختم و عروسی که دو کانون مهم گسترش کرونا هستند، همچنان قاطع و بدون اغماض عمل کنند.

۹- تبلیغ فروش آنلاین و اینترنتی برای کاهش مراجعات حضوری مردم و جلو گیری از ضرر بیشتر اصناف در نظر گرفته شده است.

۱۰-بدون شک باید پذیرفت این روزها تمام مسئولان شهرستان از جمله فرماندار، دادستان، فرمانده سپاه و از همه مهمتر مجموعه کادر بهداشت و درمان و… با تمام توان و تلاش به صورت شبانه روزی پای کار هستند و با حضور میدانی سعی دارند اوضاع شهرستان را تغییر دهند و قطعا در این راه از هیچ کوششی دریغ نمی کنند اما آنچه تمام کننده این تلاش و همت خواهد بود، همراهی و همدلی مردم و اقشار مختلف اصناف خواهد بود.

۱۱-ما بعنوان رسانه و شما احاد مختلف مردم بیایم در کنار مسئولان و مجموعه کادر درمان در هدایت و تشویق مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از برگزاری مراسم عروسی و ختم و استفاده از ماسک نقش خود را ایفا کنیم تا کمتر شاهد مرگ همشهریان باشیم.و کمک کنیم کادر درمان بعد از ۸ ماه نفسی تازه کنند.

۱۲-این روزها رانندگان تاکسی نقش مهمی در خدمت رسانی به مردم دارند،خوب میدانیم که رانندگان تاکسی در سالهای گذشته هیچ گونه خدمات و مزایایی دریافت نکرده اند اما انتظار این است که در شرایطی همه مردم به نحوی مشکل دارند و کرونا اعصاب همه را بهم ریخته است، رانندگان تاکسی همراه مردم باشند.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش