سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 19446

صدای نهاوند:
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: حجم مخزن سد گرین نهاوند در رقوم نرمال بهره برداری ۱۰ میلیون مترمکعب است.

به گزارش صدای نهاوند، منصور ستوده اظهار کرد: تضمین نامه مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت ۱۳۸۷ برای پروژه سدگرین با رقم ۳۳۷ میلیارد تومان از طرف معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شد و به‌زودی ادامه عملیات اجرایی این پروژه به صورت ویژه آغاز می‌شود.

ستوده گفت: هدف از احداث این سد تامین آب شرب شهرستان نهاوند به میزان سالانه ۱۹ میلیون مترمکعب و تامین آب مورد نیاز صنعت به میزان سه میلیون مترمکعب و کنترل سیلاب و جلوگیری از خسارات آن و فراهم کردن امکانات گردشگری پیرامون سد است.

ستوده با بیان اینکه قرارداد سد مخزنی گرین با تخصیص ۲۲ میلیون مترمکعب حجم ذخیره آب منعقد شده است، افزود: ارتفاع، طول و عرض این سد به ترتیب ۷۰ ، ۳۳۶ و ۸ متر است.

وی حجم مخزن سد گرین در رقوم نرمال بهره برداری را ۱۰ میلیون مترمکعب و حجم تنظیم این سد ۲۲.۱ میلیون مترمکعب خواند و عنوان کرد: نوع سیستم انحراف آب این سد کالورت به طول ۳۵۱ متر و فراز بند به طول ۲۲۰ متر است.

ستوده  با بیان اینکه سرریز سد گرین آزاد است و سه سیستم تراز آبگیری شرب و صنعت دارد، عنوان کرد: سطح حوزه آبریز رودخانه در ساختگاه انتخابی ۵۲ کیلومتر مربع است.

وی با اشاره به اهداف تعریف شده برای سد گرین، گفت: طراحی های لازم برای مولفه های مختلف سد و بدنه، تاسیسات هیدرولیکی وابسته و جاده جایگزین توسط شرکت مهندسین مشاور آبدان فراز صورت پذیرفت و پس از برگزاری مناقصه، شرکت ساز آب کیان پار با مبلغ پیشنهادی یک هزار و ۶۸۱ میلیارد ریال به عنوان پیمانکار انتخاب شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش