سردار محمدرضا زاهدی در حملهٔ رژیم صهیونیستی به شهادت رسید

کشف چک پول‌های تقلبی در نهاوند

جریمه ۶۰ میلیون ریالی شکارچی جوجه تیغی در نهاوند

امتحانات نهایی نهاوند برای اولین بار در ۳ پایه برگزار می‌شود

دستگاه‌های شهرستان نهاوند به کمک آموزش و پرورش بیایند

فضای شهر و سیمای شهری نهاوند زیبنده میزبانی نوروز نیست

  • کد خبر : 19630

صدای نهاوند:
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند از راه اندازی مدیریت و ساماندهی تانکرهای تخلیه فاضلاب و لجن کش در نهاوند خبر داد.

مهرداد سلگی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، ضمن اشاره به آلودگی زیست محیطی تانکرهای فاضلاب‌بر و ماشین‌های لجن‌کش گفت: این لجن‌ها آلودگی زیادی دارند و حاوی فلزات سنگین، آلودگی‌های میکروبی، مواد آلی، باقیمانده مواد شیمیایی، نیترات، فسفات و چربی هستند.

سلگی افزود: تخلیه این نوع لجن که به آن فاضلاب سپتاژی یا سپتاژ گفته می‌شود سبب آلودگی محیط زیست، تخریب منابع آب و خاک و تهدید حیات موجودات زنده می‌شود همچنین برای بهداشت عمومی و سلامت مخاطرات جدی ایجاد می‌کند.

وی  اظهار کرد: در شهرستان نهاوند تعدادی تانکر فاضلاب‌بر یا ماشین لجن‌کش در حال فعالیت هستند که هیچ نظارتی بر حمل و تخلیه فاضلاب ها توسط این تانکرها نمی شود.

وی تصریح کرد: بر همین اساس جهت مدیریت و ساماندهی ماشین‌های حمل لجن و مسئولیت‌پذیری مالکان و رانندگان آن‌ها و حساسیت‌های محیطی با افرادی دربخش خصوصی صحبت شد که پیرو این صحبت‌ها افرادی جهت مدیریت این کار اعلام آمادگی نمودند.

سلگی افزود: درخواست افراد طی مکاتبه ای به اداره صمت جهت اخذ مجوز ارسال شد که این اقدام در مرحله صدور پروانه مدیریت حمل پساب شهرستان خواهد بودو در آیند نزدیک راه اندازی خواهد شد.

همین الان می توانید عضو شبکه پایگاه خبری صدای نهاوند در تلگرام شوید. عضویت در شبکه تلگرام

*

code

  • عبارات توهین آمیز منتشر نخواهد شد.
  • از نوشتن نظرات با حروف لاتین خودداری شود .

خبرگزاری صدای نهاوند

پشتیبانی سایت توسط کارپوش