- پایگاه تحلیلی خبری صدای نهاوند - https://sedaynahavand.ir -

اظهارات وزیر امور خارجه ایران در فایل صوتی منتشر شده؛مایه تعجب و تأسف است

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی در گفتگو با خبرنگار صدای نهاوند، اظهار کرد: علت و ریشه بروز مسائلی همچون صحبت های وزیر امور خارجه ایران این است که گاهی مسئول و غیر مسئول جایگاه خود را اشتباه تصور می کند.

مغیثی گفت: وزارت امور خارجه مجری سیاست های نظام است است نه سیاستگذار و سیاست خارجه ایران را مقام معظم رهبری، شورای امنیت کشور، مسئولین بالا دستی و قوای سه گانه مشخص می کنند.

وی افزود: آمریکا از نفوذ ایران در شرق، غرب آسیا و مرحله ی خاورمیانه به شدت ناراحت است و متاسفانه سخنان ظریف، همان حرف و خواسته آنها را زده، که چرا سردار شهید حاج قاسم سلیمانی چنین کرده و  چرا سپاه قدس چنین کرده است.

امام جمعه نهاوند، بیان کرد: شهدا و سپاه قدس جزء ابزار قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی در مقابله با نفوذ دشمن و سلطه ی دشمن در منطقه است و ما هم مثل مقام معظم رهبری از سخنان محمد جواد ظریف تأسف خوردیم.

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی گفت: ما باید منتظر بررسی و انتشار فایل صوتی سخنان وزیر امور خارجه توسط دستگاه قضایی، دولت و  شورای امنیت ملی باشیم تا هرتصمیمی گرفتند، ما هم بپذیریم.

مغیثی گفت: اما نکته مهم این است که این اظهارات نباید به وحدت جامعه و انسجام جامعه و یکپارچگی مردم برای استقبال از انتخابات و حضور پر شور مردم ضربه ای وارد کند.